همکاری چین و آلمان برای ساخت ماه‌نورد

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، سازمان فضائی چین برنامه‌ای درازمدت برای انجام کاوش و مطالعه در سطح ماه تدوین کرده و در همین راستا دولت چین به‌طور رسمی اعلام کرد در نظر دارد جستجوگر ماه نورد خود را که قرار است در مطالعات پروژه اکتشاف ماه مورداستفاده قرار گیرد، تا سال 2020 به مأموریت اعزام کند. این ماه نورد بانام «Chang'e-4» معرفی‌شده است. فضاپیمای چانگ-۴ قرار است در این عملیات آزمایشی ضمن بررسی شرایط فنی این ماموریت، اطلاعاتی از سطح ماه نیز جمع‌آوری‌ کرده و به زمین مخابره کند.

در این راستا سازمان فضایی چین با مرکز هوافضای آلمان در مورد همکاری Chang'e-4 تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده است. هر دو کشور چین و آلمان از طریق این همکاری و تبادل، از اطلاعات و توانمندی یکدیگر در زمینه‌ ساخت ماه نورد و کاوشگر آگاه خواهند شد و دو طرف قصد دارند تا مشارکت‌های خود را در زمینه فناوری‌های پیشرفته‌ فضایی، تولید هوشمند و اینترنت اشیا ادامه دهند. لازم به ذکر است که این توافق‌نامه‌ همکاری پس از دیدار آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و ژی ژینپینگ رئیس‌جمهور چین، به امضا رسید.

گفتنی است فضاپیمای چانگ ۴، به‌عنوان پشتیبان فضاپیمای چانگ ۳ محسوب می‌شود . چانگ ۳ در سال ۲۰۱۳ مأموریت خود را با موفقیت انجام داده و فضاپیمای چانگ ۴ مأموریت تکمیلی این پروژه را بر عهده خواهد داشت .فضاپیمای چانگ ۳، نخستین فضاپیمای چینی است که به ماه رسید و نخستین ماه نورد ساخته‌شده توسط چین نیز یوتو «Yutu» نام دارد. این فضاپیما و ماه نورد فوق، در سال ۲۰۱۳ به مأموریت  اعزام‌شده و نام چین را به‌عنوان سومین کشوری که موفق به دستیابی به ماه شد، در تاریخ ثبت کردند. لازم به ذکر است که کشور چین نخستین کشور آسیائی است که موفق به اجرای این پروژه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا