بلندپروازی های خانم وزیر پایان ندارد!
100 میلیارد دلار درآمد از صنایع خلاق می خواهیم

آرین کربلائی: موسا هاناتا موساوا، وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه را شاید بشناسید شاید هم نه؛ اما مهم این است که او وعده داده که اقتصاد و صنایع خلاق را به قدری گسترش دهد تا در سال 2030 میلیادی یعنی 6 سال دیگر این صنایع خلاق به تولید ناخالص داخلی این کشور 100 میلیارد دلار کمک کند؛ وعده ای بلندپروازانه خانم وزیر  که به نظر بیشتر شبیه یک رویای دست نیافتنی است و یا شوی سیاسی. او اما می گوید: ممکن است بلندپروازانه به نظر برسد، اما این بسیار شدنی است!

به گزارش خبرگزاری سینا، هاناتا موسا موساوا، در تازه ترین اظهارنظر گفته که نه تنها قرار است 100 میلیارد دلار از محل صنایع خلاق به اقتصاد این کشور تزریق شود بلکه می خواهیم تا سال 2027 میلادی 2 میلیون نفر را در بخش های مختلف اقتصاد خلاق به کار مشغول کنیم.

وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه در جمع مدیران ارشد این وزارتخانه و فعالان حوزه اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی از حرکت خلاقیت و نوآوری به سوی مقصد 2030 سخن گفت و تاکید کرد که این وزارتخانه و نهادهای آن متعهد به گسترش فرهنگی کشور و تنوع  فرهنگی مردم هستیم چرا که ما به توسعه اقتصادی نیجریه از محل اقتصاد خلاق متعهد هستیم و اعتقاد داریم با نقشه راه راهبردی که داریم، می‌توانیم تا سال 2030 بالغ بر 100 میلیارد دلار بر تولید ناخالص داخلی کشورمان بیافزایم و صادقانه بگویم، ممکن است بلندپروازانه به نظر برسد، اما این بسیار شدنی است. ما قبلاً یک نقشه راه داریم که توسط رئیس جمهور تأیید شده است.

درباره اقتصاد خلاق نیجریه بیشتر بخوانید:

او افزود: با افراد باهوشی که نهادهای زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند، آنها با هم خواهند دید که چگونه می‌توان همه شکاف‌ها را برای برآوردن همه این ارزش‌ها و افزایش تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 به 100 میلیارد دلار از بین برد، البته که این موفقیت در گروی افزایش و گسترش ارتباطات است همچنان که پیش از این هم شاهد رشد این بخش بوده ایم. من فکر می کنم ما می توانیم این کار را انجام دهیم و در چند سال آینده یک تعداد طرح و برنامه بسیار قابل اجرا داریم.

آِینده نیجریه نفت نیست، اقتصاد خلاق است

این مقام ارشد دولت نیجریه می گوید: «آینده نیجریه در نفت نیست بلکه آینده نیجریه در صنعتی مانند اقتصاد خلاق نهفته است. ” او توضیح می دهد: ما متعهد به ارائه یک گسترش فرهنگی در نیجریه هستیم چرا که کشورمان یکی از جالب ترین کشورهای جهان است، اگر نگوییم جالب ترین! 240 زبان مختلف و 240 قبیله مختلف داریم؛ پس بسیار متنوع هستیم درست مثل ژاپنی ها و آلمانی ها که از نظر فضای جغرافیایی بسیار متنوع هستند. پس تنوع زبانی و فرهنگی نیجریه برای ما یک قدرت است و چیزی است که ما فقط می‌خواهیم از آن استفاده کنیم و به گونه‌ای آن را پرورش دهیم که باعث گسترش و توسعه نیجریه در حوزه فرهنگی جهان شود.

خالقان به نیجریه نیاز ندارند؛ ما به آنها نیاز داریم!

موسا هاناتا موساوا خطاب به مدیران وزارتخانه اش به صراحت اعلام می کند: در برنامه گسترش فرهنگی نیجریه، ما می‌خواهیم به صنعت خلاق نگاه کنیم تا خلاقان نیجریه‌ای را ببینیم، استعدادهای نیجریه‌ای در سرتاسر جهان کارهای بزرگی را انجام می‌دهند که تلاش کرده‌اند و موفق شده‌اند. آنها به دولت نیاز ندارند، اما نیجریه به آنها نیاز دارد و ما به آنها نیاز داریم. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که با افراد در این صنعت دست بدهیم تا ببینیم چگونه می توانیم از این استعدادها و علاقه در زمینه ای که نیجریه برای بازگرداندن ارزش به کشور دارد، استفاده کنیم.

خانم وزیر با دعوت از کارکنان وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برای همسویی با حوزه‌های اولویت‌دار رئیس جمهور نیجریه، خواستار اتحاد و تعهد برای تضمین انسجام بین همه ذینفعان در وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق شد و گفت: وحدت بستری است که می‌توانیم بر آن کشوری سرزنده و مقاوم بسازیم و با تقویت همکاری و هماهنگی بین استعدادها و نهادهای متنوع خود، می توانیم از قدرت جمعی خود برای غلبه بر چالش ها و استفاده از فرصت ها استفاده کنیم. پس بیایید در همبستگی با هم بایستیم و در دیدگاه مشترک خود متحد شویم تا چشم انداز فرهنگی و خلاق نیجریه را به ارتفاعات جدیدی از تعالی ارتقا دهیم.

جیمز سول، دبیر دائمی وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق، جیمز سول می گوید: بدون خلاقیت، حل مسئله به پارادایم‌های موجود محدود می‌شود و منجر به پیشرفت‌های تدریجی می‌شود تا پیشرفت‌های اساسی. برعکس، بدون حل مشکل مؤثر، ایده‌های خلاق ممکن است خفته باقی بمانند و نتوانند به نتایج ملموس تبدیل شوند. بر این اساس، به عنوان یک اقتصاد خلاق، باید آن را در تقاطع مشارکت بی‌شمار در تولید ناخالص داخلی، نوآوری، برانگیختن دانش و استعدادها، پایداری، با تکیه بر ورودی نامحدود خلاقیت و سرمایه فکری قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا