از تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم
صنایع خلاق معدن طلای جدید در اقتصاد نیجریه

آرین کربلائی: صنایع خلاق به معدن طلای در انتظار بهره برداری در اقتصاد نیجریه تبدیل می‌شود. این روایت زنی است که کرسی صدارت بر وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق این کشور آفریقایی را در دست دارد و امیدوار است تا کشورش را از وابستگی زیاد به دلارهای نفتی نجات دهد.

به گزارش سیناپرس،‌هاناتو موساوا، وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه می‌گوید: اقتصاد خلاق، اقتصاد ایده‌ها، نوآوری‌ها و اختراع‌ها و ابتکارها در دوران دیجیتال است؛ فرهنگ ما ارزشمند است و خلاقیت، نفت جدید و نوآوری، آینده ماست . او که قرار است در هفته سرگرمی لاگوس سخنرانی کند، مصمم است تا افق جدیدی را بر روی فعالان صنایع خلاق این کشور باز کند.

از زمان صدارت این زن بر وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه، به عنوان دورانی که در آن مسیر‌های تازه ای برای اقتصاد خلاق ایجاد شده، یاد می‌شود. موسوا می‌گوید: : “من افتخار می‌کنم که بخشی از هفته سرگرمی لاگوس 2023 باشم، یک سکوی تازه ای است که اثر تحول‌آفرین هنر، فرهنگ و خلاقیت بر رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی نیجریه را به‌رسمیت می‌شناسد.

او می‌افزاید: این برنامه در راستای دستور رییس‌جمهور نیجریه است که این بخش (صنایع خلاق) باید پرورش یابد، فرصت‌های شغلی ایجاد شود، نوآوری را ترویج پیدا کند و بیان هنری نیجریه هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی تقویت شود.

دی‌آلا آرت آلاده، ‌موسس و مدیرعامل لایوسپات 360، برپاکننده هفته سرگرمی لاگوس هم اظهار کرد که خانم وزیر همراه با سایر صاحب‌نظران صنعت خلاق، به معرفی پتانسیل تحول‌آفرین صنایع خلاقانه نیجریه پرداخته و اقداماتی را برای پیشرفت استعدادهای محلی به سمت صحنه جهانی، ترویج نوآوری و جذب سرمایه‌گذاری در صنعت سرگرمی رو به رشد بررسی خواهد کرد.

او افزود: در اصل چشم انداز موساوا یک طرح تحولی به نام “مقصد نیجریه 2030” است که تا رشدی بی سابقه را در حوزه هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاقانه نیجریه رقم بزند.

وی اظهار کرد که دولت نیجریه هدف جسورانه افزایش سهم هنر،فرهنگ و اقتصاد خلاق در تولید ناخالص ملی (GDP) به 10 درصد و افزایش گردش مالی این صنایعرا هدفگذاری کرده با این رویکرد که نیجریه تا سال ۲۰۳۰ به عنوان مرکز جهانی هنر، فرهنگ و خلاقیت تبدیل شود.

وی افزود: که حضور موساوا در رویداد پیش رو، نشان‌دهنده تعهد این نشست به انجام گفتگوهای موثری است که بر تأثیرگذاری و شکل‌دهی آینده صنعت سرگرمی آفریقا تأکید دارد و نیجریه را به عنوان مرکز خلاقیت و نوآوری معرفی می‌کند.

وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق معتقد است صنعت سرگرمی در حال تسخیر جهان است و صنعت خلاق توجه دولت این کشور را به خود جلب کرده است و این امر باعث می‌شود تا محیطی مناسب تر برای رشد این صنعت فراهم شود. موساوا تاکید می‌کند: صنعت سرگرمی ما دیگر محدود به مرزها نیست، زیرا خلاقیت نیجریه در حال تسخیر جهان و پیشرفت فرهنگ ملی با آزاد کردن فرصت‌های بی حد و حصر است.

او اضافه می‌کند: نمایش‌های هنری کشور ما اکنون به راحتی برای مخاطبان جهانی در دسترس است، زیرا هنرمندان ما اکنون در حال بستن قرارداد با شرکت‌های چندملیتی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا