سیناپرس تحول اقتصاد خلاق را رصد می‌کند
کسب درآمد با تولید محتوا دیجیتال در نیجریه

در عصر دیجیتالی که همواره در حال تکامل است، اقتصاد خلاق به عنوان یک نیروی تحول‌ساز ظاهر شده است که راهکاری را برای افراد برای بیان خلاقیت خود و جذب مخاطبان در سراسر جهان ارائه داده است. این پدیده نه تنها مفهوم ایجاد محتوا را بازتعریف کرده بلکه فرصت‌های بی‌نظیری برای تولید‌کنندگان محتوا ایجاد کرده تا از طریق فناوری، استعدادها و علاقه‌های خود را متحول و پول‌ساز کنند.

اقتصاد خلاق یک الگوی جدید است که در آن افراد از پلتفرم‌های دیجیتالی مانند Selar و فناوری‌ها برای تولید و توزیع محتوا استفاده می‌کنند که با مخاطبان خاص خود تناسب دارد. این محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از ویدیوها و پادکست‌ها تا مقالات نوشته شده و هنرهای تجسمی. اصلی‌ترین ویژگی اقتصاد خلاق رابطه مستقیم بین تولید کنندگان محتوا و مخاطبان خود است که توسط رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری سرمایه و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی تسهیل می‌شود.

اخیراً نیجریه گام مهمی در شناخت اهمیت اقتصاد خلاق با تأسیس وزارت اقتصاد خلاق برداشت. این اقدام آینده‌نگرانه نشان دهنده تعهد دولت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد خلاق و صنایع خلاق است. این توسعه نشان‌دهنده شناخت گسترده‌تری از پتانسیل اقتصادی صنایع خلاق در سطح جهانی است. همچنین با پیشرفت فناوری که به خالقان در سراسر جهان قدرت می‌دهد، اقتصاد خلاق در شکل‌دهی به آینده کار و بیان هنری در نیجریه و خارج از آن نقش کلانی ایفا می‌کند.

داگلاس کندیسون، مدیرعامل شرکت،  Selar  یک سازنده فروشگاه‌های الکترونیکی برای تولید کنندگان محتوا دیجیتال می‌گوید: “من 8 نکته کلیدی وزیر اقتصاد خلاق کشورمان را خواندم و واقعاً امیدوارم که در دوران وزارت او، شاهد رشد اقتصاد خلاق و تولید محتوای دیجیتال باشیم چرا که او به توسعه‌ زیرساختی و ایجاد محیط‌های کسب‌وکار مناسب تاکید می‌کند و این واقعاً بهترین شروع برای ما در این صنعت است؛  تولید محتوا کار سختی است و چیزی که کار را تسهیل می‌کند، وجود یک سیستم است که تولید آسان‌تر، به‌صرفه‌تر و همچنین فروش کارهای ما به صورت جهانی را ممکن می‌سازد.

او می‌افزاید: نقش قابل توجه فناوری در تحول چشم‌انداز تولید محتوا و سرمایه‌گذاری برای تولیدکنندگان در عصر دیجیتال نمی‌تواند کمرنگ تلقی شود چرا که ما شاهد تغییر شگفت‌آوری در روش‌های تولید، توزیع و سرمایه‌گذاری تولید کنندگان محتوا به لطف پیشرفت‌های فناوری هستیم.

داگلاس تاکید می‌کند: “به‌عنوان یک شرکت فناوری، ظرفیت های بی‌پایانی وجود دارد. در اساس کاری که انجام می‌دهیم این است که برای هر کسی شرایط درآمدزایی از دانش و محتوا را تسهیل و فراهم کنیم و این به سرعت روشهای تولید اثر برای این تولیدکنندگان را تغییر داده است. به عنوان مثال، یک خالق کمیک در گذشته تنها توجه به انتشار کار خود به صورت رایگان داشت، ولی امروز می‌دانند که باید قیمتی برای آن بگذارند و هر کسی که واقعاً علاقه دارد، باید برای دسترسی به آن پول بپردازد. ما همچنین همین مسأله را در تولید کنندگان محتوا در تمامی حوزه‌ها مشاهده می‌کنیم و این تغییراتی است که در حال حاضر اتفاق می‌افتد. مردم متوجه می‌شوند که کار سختی که انجام داده‌اند، ارزش مالی دارد و باید از ابتدا هزینه‌ای برای آن قائل شوند و فناوری این امکان را فراهم می‌کند تا کار شما به سرعت در معرض دید هزاران میلیون خریدار قرار گیرد و به شما پول پرداخت شود.

تولید کننده محتوای دیجیتال، جی.آن.ایر نیز هم می‌گوید: “فناوری اقتصاد خلاق را برای هر تولید کننده به شرط داشتن استعداد، به یک زمین بازی مساوی تبدیل کرده است و تولید کنندگان نیازی به حضور در تلویزیون یا رادیو ندارند. تولید کنندگان می‌توانند از برخی پلتفرم‌های خاص مانند Tiktok و Instagram بهره ‌برند و افرادی که از محتوای شما خوش‌شان می‌آید، به سوی شما جلب خواهند شد.”

آینده تولید محتوا و سرمایه‌گذاری در 5  تا 10 سال آینده برای تغییرات عمیق‌تری آماده می‌شود. به گفته داگلاس کندیسون، در این روزها بسیار سخت است آینده فناوری پیش‌بینی کرد، فقط 6 سال پیش TikTok وجود نداشت، اما اکنون اینجاست و نحوه شروع و دسترسی تولید کنندگان محتوا به مخاطبان را تعیین می‌کند. برنامه‌ای که ما به عنوان یک شرکت داریم، فقط کشف و ارائه بهترین راهکارها برای تولیدکنندگان ما و اینکه چه چیزی به رشد آن ها کمک می‌کند، است.

او توضیح می‌دهد: این اتفاق در حال رخ دادن است و در 5 سال آینده، تولید کنندگان محتوای بیشتری تمایل دارند کارهای خود را به صورت پولی عرضه کنند و کسانی که از قبل کارهای خود را به صورت پولی ارائه می‌دادند، بیشتر در مورد آن صادق باشند و کمتر احساس گناه در مورد تجارت خود داشته باشند، به ویژه زمانی که بازار از ارزش واقعی اقتصاد خلاق و کاری که تولید کنندگان واقعاً انجام می‌دهند، آگاه تر باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا