پیام خانم وزیر چه بود؟
آینده اقتصاد خلاق نیجریه در 2024

هاناتا موسا موساوا، وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی از فعالان این حوزه خواست تا تلاش خود را بیشتر کنند و با هنرشان به نمایش فرهنگ و اقتصاد خلاق این کشور به جهان یاری رسانند. به گفته او، اقتصاد خلاق نیجریه یک پارچه لباس زنده و پرانرژی است که توسط دستان افراد با استعداد بی‌شماری بافته شده است.
به گزارش سیناپرس، پیشتر در گزارشی با عنوان صنایع خلاق معدن طلای جدید در اقتصاد نیجریه به نقل از این خانم وزیر یادآوری شده بود که اقتصاد خلاق، اقتصاد ایده‌ها، نوآوری‌ها و اختراع‌ها و ابتکارها در دوران دیجیتال است؛ فرهنگ ما ارزشمند است و خلاقیت، نفت جدید و نوآوری، آینده ماست . او که قرار است در هفته سرگرمی لاگوس سخنرانی کند، مصمم است تا افق جدیدی را بر روی فعالان صنایع خلاق این کشور باز کند.
اما پیام موسا موساوا چه بود؟ او اعلام کرد: در این سال جدید، می‌خواهم لحظه‌ای را به جشن گرفتن و افتخار به استعدادها و خلاقیت‌های فوق‌العاده‌ای که کشور ما دارد، واگذار کنم؛ اقتصاد خلاق ما یک پارچه زنده و پرانرژی است که توسط دستان‌بی شمار افراد با استعداد بافته شده است. از اشکل‌ هنری سنتی تا بیان‌های معاصر. میراث فرهنگی نیجریه چشمه ای از الهام است.
او افزود: شاعران و موسیقی‌دان‌های ما به داستان‌ها جان می‌بخشند، ما را به ریشه‌های‌مان متصل می‌کنند و درهایی را به امکانات جدید باز می‌کنند. افزون بر اینکه طراحان مد و صنعتگران ما سنت را با نوآوری ترکیب می‌کنند و محصولات منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنند که نمایانگر میراث فرهنگی ما هستند و دنیا را شیفته خود می‌کنند.
او تاکید کرد: فیلمسازان و تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی و آنلاین ما را به دنیاهای مختلفی می‌برند، قوه تخیل ما را فعال می‌کنند و دیدگاه‌های ما را به چالش می‌کشند؛ آن‌ها داستان‌های ما را روایت می‌کنند و صدای ما را بلندتر می‌کنند.”
در بخشی از پیام وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق نیجریه آمده است: بازیگران و نمایشنامه‌نویسان ما، به ما الهام می‌بخشند، باعث تفکر می شوند و احساسات ما را برمی‌انگیزند و آن‌ها قدرت روایت داستان و تخیل را به ما یادآوری می‌کنند و “بیایید در فستيوال امسال، روح خلاقمان را جشن بگیریم، ارزش‌های میراث‌مان را پاس بداریم و به سال نوی پر از اتفاقات بی‌پایان پیش رو نگاهی بیندازیم. او در پایان یادآوری می‌کند: می خواهم به همه‌ی خلاقان نیجریه بگویم: ممنونم. از اشتراک‌گذاری استعدادها، انگیزه‌ها و ضربان قلب ملت مان، از شما متشکرم؛ به امید سال جدیدی پر از الهام، شادی و رونق برای همه‌ی خلاقان با استعدادمان.

درباره اقتصاد خلاق نیجریه بیشتر بخوانید:

به گزارش سیناپرس، اخیراً نیجریه گام مهمی در شناخت اهمیت اقتصاد خلاق با تأسیس وزارت اقتصاد خلاق برداشت. این اقدام آینده‌نگرانه نشان دهنده تعهد دولت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد خلاق و صنایع خلاق است. این توسعه نشان‌دهنده شناخت گسترده‌تری از پتانسیل اقتصادی صنایع خلاق در سطح جهانی است. همچنین با پیشرفت فناوری که به خالقان در سراسر جهان قدرت می‌دهد، اقتصاد خلاق در شکل‌دهی به آینده کار و بیان هنری در نیجریه و خارج از آن نقش کلانی ایفا می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا