اقدامات لازم برای جهش صادرات استان البرز انجام شود

استاندار البرز با اشاره به تأثیر مثبت رشد صادرات این استان بر اشتغال، ارزآوری و بهره‌وری، بر ضرورت پیگیری برنامه‌ها و اقدامات مؤثر برای رسیدن صادرات این استان به 2 میلیارد دلار در سال 1403 تأکید کرد.

به گزارش سیناپرس، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: در سال 1401 با توجه به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بر بهبود عملکرد در حوزه آموزش و تداوم موفقیت‌های سال‌های قبل در این زمینه و در کنار آن استقبال خوب متقاضیان بالغ‌بر ۱۳۳ دوره آموزشی مشتمل بر حضوری و آنلاین از سوی اتاق کرج برگزار شد که در نتیجه آن برای چهارمین سال متوالی، اتاق کرج موفق به کسب رتبه یک برتر در میان اتاق‌های سراسر کشور شد.

پرهام رضایی در صد و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: خوشبختانه در حوزه آموزش رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشتیم؛ چراکه آمار دوره‌های آموزشی ما در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ تحت تأثیر شیوع کرونا درمجموع بالغ‌بر ۱۰۶ و ۷۲ مورد بوده است.

رئیس اتاق کرج ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در قالب برگزاری ۴۱ دوره حضوری و ۹۲ دوره آنلاین بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۳۰ شرکت‌کننده درمجموع طی ۶۷۳ ساعت آموزش‌های لازم را در دوره‌های مربوطه دریافت کردند.

به گفته وی، در بحث آموزش سالانه با شناسایی نیازها و اولویت صنایع و واحدهای تولیدی استان، سرفصل‌های دوره‌های آموزشی اتاق کرج تعیین می‌شود.

رئیس اتاق کرج در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به حضور هیات این اتاق در نمایشگاه گلفود دبی، گفت: با حضور و همراهی هیات نمایندگان و معاون امور بین‌الملل اتاق کرج و جمعی از فعالان اقتصادی استان در حوزه صنایع غذایی و بسته‌بندی در بازه زمانی دوم الی چهارم اسفندماه سال 1402 به بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه گلفود دبی سفر کردیم.

رضایی افزود: نمایشگاه گلفود، امسال میزبان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ غرفه‌دار از حدود ۱۲۷ کشور جهان بود که از فرصت‌های تجاری جدید رونمایی کرده و راه‌حل‌هایی برای چالش‌های نوظهور و در حال تحول جهانی ارائه دادند.

به گفته وی، در بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه گلفود، آخرین فناوری و نوآوری‌ها در صنعت غذا و نوشیدنی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

رئیس اتاق کرج ادامه داد: در پاویون جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه گلفود دبی پیش از ۲۰ غرفه از برندهای معتبر و مطرح ایرانی به‌ویژه نامداران استان البرز در صنایع غذایی حضور داشتند و ضمن برگزاری نشست‌های B2B در خصوص عقد قراردادهای تجاری با فعالان اقتصادی دیگر کشورها مذاکره کردند.

وی اظهار کرد: در جریان سفر هیات تجاری البرز به این دوره از نمایشگاه گلفود، دیداری نیز با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی داشتیم که در این دیدار، اعضاء هیات نمایندگان اتاق کرج به تشریح ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان برای صادرات به امارات متحده عربی و به‌منظور حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور پرداختند.

تأکید استاندار البرز بر تحقق صادرات سالانه ۲ میلیارد دلاری این استان در پایان سال ۱۴۰۳

در ادامه این نشست، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز گفت: بر اساس گزارش گمرک استان، هدف‌گذاری که برای افرایش رقم صادرات سالانه البرز به یک میلیارد دلار داشته‌ایم، به‌خوبی محقق شد و نتیجه رشد تولید داخل و به‌تبع آن افزایش رقم ارزی‌آوری محصولات صادراتی برای استان است.

وی بر پیش‌بینی برنامه‌ها و اقدامات مؤثر برای افزایش رقم یک میلیارد دلار صادرات سالانه کنونی استان البرز به عدد ۲ میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۳ تأکید کرد و گفت: بالا رفتن رقم صادرات البرز بر افزایش توان و ظرفیت استان در حوزه تولید، اشتغال، ارزآوری و بهره‌وری تأثیر زیادی دارد.

عبداللهی با تأکید بر اهمیت توجه به رفع ناترازی انرژی به‌منظور جلوگیری از قطعی برق و گاز صنایع و واحدهای تولیدی استان که در سال‌های گذشته موجب بروز مشکلات زیادی برای فعالان این عرصه شده است، گفت: امید است با برنامه‌ریزی دولت و اعتبارات تخصیصی که در این زمینه داشته است، در کنار به‌کارگیری روش‌هایی مانند اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی بتوانیم شاهد رفع مشکلات صنعت در حوزه تأمین انرژی باشیم.

وی در بخش دیگری تأکید کرد که بانک‌های دولتی و خصوصی استان البرز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۳ در رابطه با اعطاء تسهیلات به فعالان اقتصادی استان بر اساس منابع مالی که در اختیار دارند را تهیه کرده و تا قبل از پایان فروردین‌ماه سال آینده گزارشات مربوطه را ارائه دهند.

استاندار البرز افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در حوزه آب، برق و گاز می‌خواهیم که در خصوص اقدامات مهم برای رفع ناترازی در زیرساخت‌های مذکور به‌ویژه در بخش‌های تولیدی و صنعتی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سال جاری برنامه‌ها و پیشنهادات آینده در این رابطه را نیز به ما اعلام کنند.

وی در خصوص اهمیت توجه به حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی البرز در کنار طرح‌های دولتی به‌منظور کمک به رفع ناترازی انرژی برق و تسریع خدمات‌رسانی به صنایع استان گفت: تعداد و محل‌های اجرای طرح‌های جدید تأمین انرژی ازجمله نصب پنل‌های خورشیدی در استان باید به‌درستی مشخص شود، ظرفیت‌های مهمی در این خصوص برای افزایش حجم تولید برق و به‌روزرسانی تجهیزات در نیروگاه شهید منتظر قائم وجود دارد.

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت تهیه گزارشی از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال گذشته در استان البرز، افزود: رشد تولید در قالب گسترش سطح تعاملات با تولیدکنندگان و صنعتگران و پیگیری مطالبات آنها و افزایش سطح اشتغال در این حوزه محقق شده است با همکاری نهادهای اقتصادی ازجمله معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان و اتاق بازرگانی تهیه و آماده‌سازی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا