تکثیر الگوی فعالیت جهادی کاظمی آشتیانی

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان گفت: بازشناسی شخصیت جهادی دکتر کاظمی و تبیین و واکاوی این روحیه برای الگوسازی به سایر جوانان و نخبگان کشور در گرو شناخت دقیق‌ترِ ابعاد شخصیتی و روحیه‌ جهادی و ترجمان و فراگیرسازی آن در محیط علمی به عنوان «جهاد علمی» است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان؛ دکتر موسی اعظمی، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان و زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: تفکر جهادی کاظمی آشتیانی در مدیریت، در دوران جنگ تحمیلی و تلاش‌های او که مدام در تقلای یافتن گامی برای خدمت بود، باعث شد که فضای کاری‌اش هر روز شاهد ابتکارات، اتفاقات نو و پویای مدیریتی باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: کاظمی آشتیانی هر روز بنیانی نو در عرصه‌ جهاد داشت، او با توجه به باورهای عمیق دینی و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خاصی که داشت منشاء خدمات علمی وسیعی به جامعه جهانی و ملت ایران بود.

وی ابراز کرد: او علاوه بر تأسیس مؤسسات تحقیقاتی در فعالیت‌های علمی خود حضور پررنگی داشت و توانست نام ایران را در عرصه‌های بین‌المللی پرآوازه کند.

اعظمی با اشاره به  فعالیت پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی  گفت: تا به امروز هزاران زوج نابارور با بهره‌مندی از خدمات این مرکز پیشرفته درمان ناباروری، صاحب فرزند شده‌اند؛ باید اذعان کرد که یکی از بارزترین ویژگی‌های این دانشمند کشورمان توجه به امر کاربردی کردن دانش و فناوری در درمان بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اقدامات مهمی که باعث شد که جایگاه کاظمی آشتیانی در عرصه علم و فناوری بدرخشد، توضیح داد: دکتر کاظمی آشتیانی پنجره ورود به علم و فناوری را در ایران باز کرد و کارهایی به ثمر نشاند که فعل خواستن و توانستن را صرف کند.

دکتر اعظمی با تأکید بر اینکه سعید کاظمی آشتیانی نام ایران را در عرصه‌های بین‌المللی و در زمینه‌ی سلول‌های بنیادی ماندگار کرد، گفت: اگر کسی می‌خواهد کمی با بزرگی این دانشمند بزرگ کشورمان آشنا شود، باید به اظهارنظر بزرگ‌ترین دانشمندان رویان‌شناسی دنیا از کشورهای کانادا، ژاپن، آلمان، کره‌ی جنوبی، مصر و بسیاری دیگر نظری داشته باشد که پس از فقدان او، چقدر از خدمات این اندیشمند و مجاهد ایرانی با عظمت یاد کرده‌اند. عباراتی که برای هر ایرانی مایه‌ مباهات و سرافرازی است. این مجاهد واقعی، جمع بسیار ارزشمند و فرهیخته‌ای از صاحب‌نظران و نام‌آوران رشته‌های مرتبط را گرد هم جمع کرد.

رئیس بنیاد علمی نخبگان استان با اشاره به دیگر ویژگی‌های مرحوم کاظمی آشتیانی، بیان کرد: در اسناد و خاطرات این چهره علمی نقل شده که احساس نمی‌کرد کمبود می‌تواند مانع کارش شود و با تلاش موانع را از سر راه برمی‌داشت. دکتر کاظمی آشتیانی به همه‌ ما و به خصوص جوانان جویای عمل و دانش آموخت که باید بنیان‌گذار کارهای خیلی بزرگ و مهم به عظمت انقلاب بود. تأسیس پژوهشکده‌ رویان، رویش این تفکر اعتقادی و دینی او بود تا نام پُرافتخار ایران را با گام‌های بلند بر قلل پیشرفت و ترقی، جهانی کند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان همدان در پایان یادآور شد: بازشناسی شخصیت جهادی  دکتر کاظمی و تبیین و واکاوی این روحیه برای الگوسازی به سایر جوانان و نخبگان کشور در گرو شناخت دقیق‌ترِ ابعاد شخصیتی و روحیه‌ جهادی و ترجمان و فراگیرسازی آن در محیط علمی به عنوان «جهاد علمی» است. روحیه، تلاش‌ها و دستاوردهای کاظمی آشتیانی در مسیر حرکت علمی کشور و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی، مدل و الگویی قابل تکثیر و بازرویش است به شرط آنکه به ضرورت جهادی عمل کردن رسیده باشیم و شناخت و درک درست و اصولی از تعریف کار جهادی و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا