ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه‌های تخصصی و عمومی

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان گفت: ضرورت ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه‌های تخصصی و عمومی از اهدافی است که پارک علم و فناوری به دنبال پیاده‌سازی آن در زیست‌بوم فناوری استان است.

حمید زارع ابیانه، در چهلمین رویداد ایده پارک که در سالن همایش‌های شهرستان اسدآباد برگزار شد، از توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری و ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه‌های تخصصی علاوه بر حوزه‌های عمومی کسب و کار خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری آمادگی برگزاری رویدادهای تخصصی نوآوری در استان همدان را هم دارد.

وی گفت: در حدود 365 واحد رشد و فناور و 78 شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری هستند که در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان فروش داخلی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی داشتند.

ضمن آن که در حدود ۲۸۰۰ نفر از جمعیت استانی در مجموعه شرکت‌های پارکی نیز مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌ها و واحدهای فناور نیز افزود: در سال جاری حدود 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌ها و واحدهای فناور استان همدان اختصاص پیدا کرده است که پس از بررسی درخواست شرکت‌ها، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرکز نوآوری مشترک مستقر پارک با دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، 3 طرح رشدی و 6 طرح کانونی پذیرش شده‌اند. تصریح کرد: یک میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بنیاد علوی و 250 میلیون تومان از محل منابع داخلی به واحدهای فناور این شهرستان اعطا شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان با اشاره به برگزاری رویدادهای تخصصی ایده پارک نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از ایده و طرح‌های ارائه شده در چهلمین رویداد ایده پارک در شهرستان اسدآباد در حوزه پزشکی است، برگزاری یک رویدادی تخصصی مشترک پارک با دانشکده پزشکی اسدآباد در حوزه پزشکی نیز لازم است.

زارع ابیانه همچنین با توجه به آمادگی پارک در برگزاری رویدادهای تخصصی که مسبوق به سابقه است، اظهار داشت: درصدد برگزاری رویداد نوآوری تخصصی در حوزه صنعت فرش استان هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه و تقویت حوزه‌های دانش‌بنیان نیز تاکید دارند، گفت: موضوع تولید از جمله عوامل رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به حساب می‌آید و توجه به سرمایه‌های داخلی نیز از اهتمام ویژه‌ای برخوردار است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان تاکید کرد: یکی از اهداف فعالیت زیست بوم فناوری استان همدان هم‌افزایی شرکت‌های فناور با یکدیگر است که در نهایت امر، سطح فناوری و میزان فروش محصولات شرکت‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

وی ابراز داشت: شرکت “پردازش برتر غرب” از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران، حائز رتبه فناور برتر ملی شده است که 30 شغل مستقیم را ایجاد کرده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان همچنین از تمامی دست‌اندکاران برگزاری رویداد، از جمله فرمانداری شهرستان اسدآباد، دانشگاه سید جماالدین اسدآبادی و مدیران ادارات شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

علیرضا قیصری، معاون عمرانی فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی همدان در آستانه شروع به فعالیت است که امیدوارم با راه‌اندازی این مرکز، دانشجویان بهره‌ کافی را ببرند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری یکی از نهادهای مهم و موثر برای رشد و شکوفایی و استعدادهای علمی و پژوهشی کشور محسوب می‌شوند و این مراکز از نیروهای متخصص برخوردارند که در میدان گام نهاده‌اند و از پژوهشگران و صاحبان ایده حمایت می‌کنند.

وی، شناسایی ایده‌های برتر و کارهای پژوهشی و علمی و پرداخت تسهیلات و حمایت مالی و معنوی از ایده‌پردازان را، از تعهدات پارک علم و فناوری همدان عنوان کرد.

گفتنی است|، در پایان این رویداد پس از داوری‌های انجام شده از 5 نفر به‌عنوان صاحبان ایده‌های برتر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا