جایزه مصطفی (ص) به جایزه بزرگی در جهان اسلام تبدبل خواهد شد

سیدمهدی رضایت در خصوص نقش اعطای جوایز در رشد و توسعه علمی بیان کرد: رویکرد تشویقی اعطای جایزه به دانشمندان علاوه بر این که کاری ارزشمند محسوب می شود جزو آموزه های دینی ما نیز به حساب می آید.

وی ادامه داد: اعطای جوایز به دانشمندان سبب می شود کسانی که می خواهند راه آنها را در پیش بگیرند از روش آنان الگوبرداری کنند.
رضایت بیان کرد: برای ایجاد رقابت، حمایت و تشویق دانشمندان، لازم است جوایزی را برای حوزه های مختلف علمی در نظر گرفت تا علاوه بر حمایت دانشمندان در این زمینه، بهانه ای برای تعاملات بین المللی ایجاد شود.
رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما منکر نقش سایر جوایز در توسعه علمی نیستیم، اما برخی از جایزه ها، علیرغم سابقه نسبتا طولانی، خیلی فراتر از کشور نرفته اند.
وی افزود: انتظار می رود کشور ما همانگونه که در تولید علم بالاترین سرعت رشد را داشته، در زمینه کیفیت نیز به گونه ای رفتار کند که پا را از مرزهای خود فراتر گذاشته تا اعطای جوایز به سطح بین المللی برسد که خوشبختانه جایزه مصطفی(ص) این کار را به خوبی به مرحله اجرایی رسانده است.
رضایت با بیان این که جایزه مصطفی(ص) برای تامین بودجه مورد نیاز خود وابستگی دولتی ندارد، گفت: جایزه مصطفی(ص) تشویق دانشمندان را به صورت بین المللی و در جهان اسلام انجام می دهد و از نظر مالی وابستگی به بودجه دولتی ندارد و دارای ارزش های معنوی بسیاری است.
وی گفت: انتظار داریم که خیرین و نیکوکاران به سمت و سوی هدایت چنین جایزه هایی هم قدم بردارند، چرا که این کار می تواند در رشد و توسعه علمی کشورمان نقش آفرین باشد.
جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی(ص)، به معنای برگزیده نام گذاری شده است.
جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین های علم و فناوری در جهان اسلام، علم آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می کند.
جایزه مصطفی(ص) چهار رشته «علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علم و فناوری نانو» و «کلیه زمینه های علم و فناوری» را تحت پوشش قرار می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا