نقش قابل توجه ورزش و تربیت بدنی در توان افزایی کارکنان

سرپرست نائب رئیسی هیات ورزش های همگانی استان فارس از آغاز مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: توان افزایی کارکنان به آنها کمک می کند تا به آنچه که در انجام وظایف محوله سازمانی و شکوفایی استعدادشان نياز دارند دست یابند که لازمه آن برخورداری کارکنان از سلامت جسمانی و روانی است.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر لیلا دولت آبادی سرپرست نائب رئیسی هیات ورزش های همگانی استان فارس، امروز 8 آذرماه با اعلام این خبر گفت: قطعا فعالیت‌های جسمانی و ورزشی بخش اساسی از یک زندگی فعال و سالم را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه بسیاری از کارکنان ساعات زیادی را در محیط کار صرف می‌کنند، برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت‌ها ورزشی آنان ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی، برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف است، افزود: این برنامه‌ها می‌توانند به صورت مسابقات ورزشی برگزار شده که منجر به افزایش انگیزه کارکنان برای انجام فعالیت بدنی و به دست آوردن سلامتی و روحیه بهتر شود.

سرپرست نائب رئیسی هیات ورزش های همگانی استان فارس ادامه داد: بر همین اساس، مسابقات ورزشی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی با شعار “کارمند تندرست، کارمند اثربخش” در دیماه سال جاری در دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مسابقات، کارکنان در رشته‌های مختلف ورزشی شرکت می‌کنند. به طور خاص، آقایان در رشته‌های مهارت‌های چالشی، تنیس روی میز، فوتبال گل کوچک، والیبال، شنا و داژبال رقابت می‌کنند. همچنین بانوان نیز در مهارت‌های چالشی، تنیس روی میز، داژبال، والیبال، شنا و فوتبال گل‌ کوچک شرکت می‌کنند. جانبازان و معلولین نیز در رشته شطرنج به رقابت می‌پردازند.

عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس تصریح کرد: در واقع این مسابقات فرصتی مناسب برای تشویق استعدادهای ورزشی کارکنان و شناسایی توانمندی‌های جدید آنان است.

دولت آبادی، ترویج فرهنگ ورزش در بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکی از اهداف مهم برگزاری این مسابقات عنوان و اضافه کرد: ورزش در سلامت و شادابی جسم و بالندگی روح و روان کارکنان بسیار اثرگذار و قابل توجه است.

دولت آبادی تصریح کرد: با برگزاری اینگونه مسابقات ورزشی، انتظار می‌رود که علاوه بر افزایش سلامت جسمانی و روانی کارکنان، روحیه کاری و همبستگی در سازمان‌ها نیز تقویت شود. افزایش کارآیی و اثربخشی منابع انسانی سازمانها، امری است که نیازمند برخورداری آنان از سلامت جسمانی و روانی میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا