تحلیل رفتار کاربران در جستجوی اینترنتی

 علی محمد زارع بیدکی، مدیر موتور جستجوگر بومی «پارسی جو» در این باره گفت: در راستای ارزیابی و آنالیز میزان علاقمندی کاربران جستجوگر بومی، مشخص شد طی سه ماه اخیر بیشتر کاربران در میان بیش از ۶۰ خبرگزاری مطرح فارسی زبان، به دنبال اخبار ورزشی بوده اند.

وی تصریح کرد: براساس آنالیز جستجوی کاربران توسط موتو جستجوی بومی در خبرهای خبرگزاری های کشور مشخص شد که اخبار ورزشی با ۲۹ درصد، بیشترین جستجوها را به خود اختصاص داده است و پس از آن، ۲۱ درصد از کاربران علاقه مند به دیدن سرویس عکس خبرگزاری ها بوده اند.

مدیر موتور جستجوی بومی با اشاره به اینکه ۲۰درصد جستجوهای خبری متعلق به اخبار سیاسی و بین المللی بوده است، افزود: آمار به دست آمده از واکنش کاربران در جستجوهای اینترنتی نشان می دهد که طی ۳ ماه اخیر، خبرهای حوزه سیاست، پیگیری رویدادها و حوادث منطقه از موضوعات مورد علاقه کاربران فارسی زبان بوده است.

زارع بیدکی با بیان اینکه تنها ۸ درصد جستجوی کاربران به پیگیری اخبار اقتصادی اختصاص داشته است، گفت: اطلاعات به دست آمده از جستجوگر پارسی جو نشان می دهد که مسابقات و رویدادهای المپیک و پارالمپیک باعث شده تا کاربران کمتر به اخبار سایر حوزه ها واکنش نشان دهند.

مدیر موتور جستجوگر پارسی جو ادامه داد: اخبار فناوری اطلاعات، دانش و تکنولوژی با ۷ درصد و خبرهای حوزه سلامت و پزشکی با ۶ درصد رتبه های بعدی جستجوگران پارسی جو را از آن خود کرده اند.

به گزارش مهر،وی با بیان اینکه اخبار فرهنگی و هنری با ۴ درصد کمترین سهم را در جستجوی اخبار خبرگزاری ها داشته است، افزود: اطلاعات به دست آمده از جویشگر بومی نشان از دغدغه های خبری کاربران اینترنتی در دوره های مختلف زمانی است که همین امر می تواند توسط کارشناسان، جامعه شناسان و مسئولان مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرد تا متناسب با حال و هوای روز جامعه، برنامه ریزی های اثر بخشی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا