تاکید استفان هاوکینز بر لزوم مهاجرت به سایر سیارات

استفان هاوکینز فیزیکدان برجسته به تازگی اعلام کرد بشر برای جلوگیری از نابودی نژاد خود ، راهی به جز مهاجرت و ایجاد تمدن در سیارات دیگر ندارد . وی با تاکید بر این نکته که ویژگی های تهاجمی انسان می تواند تمدن بشری را به ورطه نابودی کشاند ، افزود : سفر و مهاجرت به یک سیاره دیگر می تواند فضائی جدید در اختیار ما قرار دهد .

هاوکینز که به همراه یک هیات آمریکائی از موزه علوم لندن بازدید می کرد در مورد مهاجرت به سایر سیارات گفت : " فضا می تواند یک آینده و چشم انداز بلند مدت را برای بشریت ترسیم کرده و به مانند بیمه عمر عمل کند . موضوع سفر نخستین انسان به ماه تاثیر بسیار زیادی در آینده بشریت داشت ، تاثیری که هنوز ابعاد آن به خوبی روشن نشده است . اگر چه این سفر هیچ کدام از مشکلات فعلی بشر را حل نکرده است ولی این موضوع سبب گشوده شدن چشم اندازی شده است که می توانیم از آن به خود و دنیای اطراف نگاه کنیم . "

هاوکینز در ادامه سخنانش گفت : " من اعتقاد دارم آینده دراز مدت بشریت در فضا خواهد بود و این موضوع به منزله یک تضمین برای بقای نسل ماست و ایجاد تمدن و کلونی های جدید در سایر سیارات  می تواند از نابودی و زوال انسان جلوگیری کند . "

هاوکینز که به ملاقات میهمان خود Adaeze Uyanwah رفته بود بر این نکته پافشاری کرد که بشریت باید از خوی تهاجمی خود دست بردارد . این موضوع می تواند سبب نابودی همه ما شود . خصلت تهاجمی بشر احتمالا منجر به استفاده از سلاح اتمی می شود و این موضوع برای نابودی تمدن انسانی کافی است .

هاوکینز در خاتمه افزود : " بشر باید به جای کینه و حس پرخاشگری تلاش کند با عشق و صلح زندگی کرده و بر نیروی خرد تکیه کند . "

در پایان لازم به ذکر است که پیش از این استفان هاوکینز نسبت به خطرات هوش مصنوعی و نابودی تمدن انسانی از طریق نیز هشدار داده بود .