بازگرداندن میکرو فسیل های چین پس از پایان مطالعات

مقامات رسمی دولت ایالات متحده آمریکا طی مراسمی ویژه به طور رسمی تعداد بیست و دو شی باستانی و میکرو فسیل های طبیعی متعلق به کشور چین را که در ایالات متحده امریکا نگهداری شده و مورد مطالعه قرار گرفته بود به این کشور باز گرداند . در این مراسم ، گو یاکائی Gu Yucai نماینده رسمی دولت چین و مدیر ارشد سازمان میراث فرهنگی این کشور ، اشیا فوق را از مقامات امریکائی تحویل گرفت .

این اشیا شامل فسیل هایی از جانداران پیش از تاریخی ، صفحات ساخته شده از جنس سنگ یشم سبز رنگ و سینی های برنزی بودند که در مجموعه های مختلفی در شهرهای میامی Miami ، کلولاند Cleveland  و نیویورک نگهداری می شدند .

این اشیا شامل فسیل هایی از جانداران پیش از تاریخی ، صفحات ساخته شده از جنس سنگ یشم سبز رنگ و سینی های برنزی بودند که در مجموعه های مختلفی در شهرهای میامی Miami ، کلولاند Cleveland  و نیویورک نگهداری می شدند . به گفته کارشناسان ، مالکیت این اشیا به طور غیر قانونی و با کمک اسناد جعلی به این مراکز منتقل شده بود . 

در همین رابطه اوان ریان Evan Ryan از مقامات ارشد میراث فرهنگی آمریکا اعلام کرد : " بازگرداندن این اشیا و آثار تاریخی به سرزمین اصلی شان ، موفقیتی بزرگ برای کشورهای چین و ایالات متحده امریکا محسوب می شود . میراث فرهنگی و آثار تاریخی باقی مانده ، تداعی کننده و یادآور تجربیات تاریخی بشر هستند و ما باید در کنار یکدیگر فعالیت کرده و در جبهه های مختلف ، از این آثار حفاظت کرده و به این وظیفه ادامه دهیم . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا