نقشه برداری مغز هزینه های بیماری های عصبی را کاهش می دهد

دکتر علی يونسی با بيان اينکه دومين کنگره نقشه برداري مغز بر روی دامنه هاي نقشه برداري مغز متمرکز خواهد بود تا به هدف شناخت عملکرد مغز و پايش آن بپردازند، تصريح کرد: با شناخت و پايش به موقع مي توانيم تشخيص قسمت هاي آسيب ديده مغز را به سمتی پيش ببريم تا عملکرد مغز را به سوی سلامت سوق داده شود.

وی، نقشه برداری مغز را روشي جديد دانست که در کشورهاي پيشرفته و مطرح دنيا نيز با هزينه هاي هنگفت مورد استفاده قرار گرفته است.

یونسی اظهار کرد: به نظر مي رسد اگر در نقشه برداري مغز سرمايه گذاري مناسبي انجام گيرد اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد دانش بنيان پيش مي برد.

وی در ادامه افزود: نقشه برداری از مغز می تواند به کسانی که دچار بيماری های عصبي (ام اس، پارکينسون، سکته مغزی) و همچنين بيمارن روانی مانند شيزوفرنی ها و افسردگي های حاد کمک کند تا هزنيه های هنگفت را که بر سلامت تحميل مي شود، جبران کنند.

يونسی، افزايش سن را زمينه ساز افزايش بيماری های مغزی عنوان کرد و گفت: افرادی که داراي بيماري هاي مغزی هستند به دليل نياز دايمي به مراقبت، هزينه های بسياری را متحمل می شوند.

در ادامه دکتر مجتبی زارعی رئيس دومين کنگره نقشه برداری مغز، با اشاره به اينکه در دومین کنگره نقشه برداری مغز به نحوه نقشه برداری از مغز با استفاده از تکنولوژی و فناوری ها پرداخته خواهد شد، افزود: ما با استفاده از تکنولوژي مي توانيم ساختار عملکرد مغز را مورد مطالعه قرار دهيم.

وی با بيان اينکه ام آر آی عملکردی، پت اسکن، نوار مغز، اسکن ميدان مغناطيسی مغز و… از جمله اين تکنولوژی ها هستند، عنوان کرد: در کنگره امسال بيشتر بر روی کاربرد باليني نقشه‌برداري مغز؛ به خصوص در بيماری هایی چون آلزايمر، پارکينسون و صرع تمرکز داريم.

زارعی ادامه داد: همچنين درباره استفاده از تکنولوژی ها در بهبود نتيجه جراحي‌های مغز، روش های پيشرفته تحليل اطلاعات به دست آمده از اين ابزارها و بسياري موضوعات ديگر سخنراني‌هايي ارائه خواهد شد.

به گزارش مهر،رئيس دومين کنگره بين‌ المللي نقشه‌ برداري مغز ايران در خصوص امکانات مراکز آموزشي و پزشکي کشور و دسترسي پزشکان به دستگاه‌هاي نقشه‌برداري مغز گفت: بسياري از تکنولوژي‌ها و دستگاه‌هاي نقشه‌ برداری مغز در کشور وجود دارند و در دسترس هستند، اما به طور صحيح و آن طور که بايد و شايد استفاده نمي‌شوند.

زارعی ادامه داد: کار تيمي و چند بخشي که بايد تشکيل ‌شود تا اطلاعات صحيح را استخراج کند و به خدمت بگيرد هنوز قوی نيست و بايد نظام‌مند و نهادينه شود. يکي از اهداف برگزاري اين کنگره نيز حمايت از کارهاي تيمي و چند بخشی است.

دومين کنگره نقشه برداری مغز از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه جاری در سالن هاي همايش بيمارستان ميلاد برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا