ابر کتری، برنده جایزه آزمایشگاه طراحی الکترولوکس 2015

به گزارش ایسنا، این رقابت، طرحهای زیادی را از سوی دانشجویان علوم صنعت در سراسر جهان بخود جذب کرده که برای پاسخگویی به موضوع «کوکادن شاد و سلامت» به رقابت دعوت شده بودند. شرکت‌کنندگان در پاسخ به این دعوت، طرحهایی را ارائه کردند که بطور کلی مبتنی بر ماندگاری و شیوه زندگی فناوری پیشرفته بود.

برنده نخست این رقابت، جردن لی مارتین از انگلیس با پروژه «Bloom» بود. مارتین این پروژه را کاربردی‌ترین کتری جهان توصیف کرده است. ایده وی، آگاه سازی بیشتر کودکان در مورد آماده‌سازی غذا به شیوه سرگرم‌کننده و عملی بوده است. کتری Bloom با حبس بخار در سه ظرف جداگانه، آن را بازیافت می‌کند. کودکان سپس می‌توانند از آن برای آشپزی، تصفیه هوا و استریل کردن محصولات از طریق یک برنامه ویژه استفاده کنند.

این فناوری به یک دستگاه ایمنی دوستدار کودک مجهز است. Bloom همچنین برای جلوگیری از برخورد مستقیم بخار با کودک از یک در برخوردار است. در عوض، بخار از طریق دریچه‌هایی به سمت ظروف هدایت می‌شود.مارتین به عنوان برنده نخست موفق به کسب 11 هزار و 200 دلار جایزه نقدی و شش ماه عضویت در مرکز طراحی جهانی Electrolux شد.

برندگان دیگر این رقابت به شرح زیر هستند:

– سپر هوا: این کالسکه کودک که توانست جایگاه دوم را کسب کند، برای والدینی طراحی شده که نگران آلودگی هوا هستند و از این رو، هوای اطراف را تصفیه می‌کند.

این فناوری توسط دومنیکاس بودیناس از لیتوانی طراحی شده و از شیشه برای حفاظت از کودک در برابر آلودگی جوی، صدا و پرتوهای فرابنفش استفاده می‌کند. سپر هوا به یک میکروفون مجهز است که به والدین اجازه می‌دهد با نوزاد خود بدون باز کردن شیشه ارتباط برقرار کنند. بودیناس یک جایزه نقدی 4530 دلاری دریافت کرد.

– چهار H (بهداشت، شادی، هولوگرام و هولاهوپ): برنده سوم ژانگبین سئو از کره جنوبی است که نوعی تصفیه‌کننده هوا به شکل حلقه هولاهوپ طراحی کرده است. این دستگاه، هوا را از میان دریچه‌های ورودی زیر حلقه پاکسازی می‌کند با این توضیح که 10 دریچه لاستیکی هوا در کل این طرح وجود دارد.

این فناوری همچنین از یک عملکرد هولوگرامی برخوردار است که تصاویر قابل پخش از سیستم شارژ بی‌سیم دیواری تولید می‌کند. سئو نیز 4530 دلار به عنوان جایزه دریافت کرد.

جایزه مردمی که توسط آراء آنلاین مردمی انتخاب می‌شود، به لاریسا آندراد تعلق گرفت که یک سیستم دوبخشی ترمیم پارچه و رنگ را ارائه کرده بود. این طرح شامل طیفی از فناوری‌ها مانند اسکن،‌ تصویر و نانو برای انجام کار است. ایده طراح، ترمیم هر گونه پارچه و افزایش دوام پوشاک است. آندراد جایزه 2000 یورویی برای این طرح دریافت کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا