ژل میکروسکوپی مبتلایان به آرتروز را از بی‌تحرکی خارج می‌کند

کارشناسان برای کاهش درد افراد مبتلا به آرتروز نوعی ژل حاوی توپ های کوچک میکروسکوپی طراحی کرده‌اند که با تزریق آن به مفاصل می‌توان از شدت درد این افراد کاست. 
 
گفتنی است،این نوع تزریق در اطراف مفاصل دچار آسیب آرتروزی سبب کاهش درد و حتی کاهش ورم مفاصل می‌شود. از این تزریق می‌توان در نواحی آسیب دیده چون شانه و یا زانو استفاده کرد. 
 
بررسی‌ها نشان می دهند،‌ از این شیوه درمانی همچنین می‌توان برای درمان و کاهش درد صدمات تاندون‌های مختلف در اثر سوانح و حوادث استفاده کرد. 
 
کارشناسان ژاپنی که این شیوه درمانی را ابداع کرده‌اند در یک کارآزمایی افراد دچار آرتریت زانو را مورد تزریق ژل قرار داده‌اند و متوجه افت علائم چهار هفته پس از درمان شده اند. 
 
پس از 4 ماه از تزریق نشانه های درد ناشی از آرتروز 6 برابر کاهش یافته بود. 
 
بیماری آرتروز یکی از شایع ترین اختلالات استخوانی و مفصلی است و تنها در کشور انگلستان حدود 8 میلیون و 750هزار نفر به این بیماری دچار هستند. با وجود مشخص نبودن علت این عارضه، پزشکان از انواع مسکن‌ها جهت کاهش درد در مبتلایان استفاده می‌کنند. 
 
انواع عادات اجتماعی بر اساس گزارش مجله روانپزشکی از جمله استعمال سیگار، مصرف برخی داروها، افسردگی، رژیم غذایی عاری از میوه، سبزیجات تازه ، ماهی بویژه ماهی‌های روغنی حاوی اسیدهای چرب امگا3 و در عوض مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده و نیز عدم انجام ورزش‌ روزانه می‌تواند منجر به بروز آرتروز در افراد بویژه سالمندان و افراد میانسال شود. 
 
پزشکان بویژه انجام خوددرمانی در افرادی که تازه نشانه های بیماری در آنها بروز کرده است و نیز مصرف خودسرانه داروها را از جمله علل پیشرفت بیماری و سخت شدن روند کنترل بیماری و درمان آن می‌دانند. 
 
بر اساس یک تحقیق همسو توسط محققان دانشگاه داروسازی گوانگدونگ کشور چین قرار گرفتن زنان در معرض دود سیگار یکی از علل اصلی ابتلا به آرتروز در آنها است. 
 
سلول‌های بنیادی دارای توانایی تبدیل به انواع سلول‌های مختلف بدن و تقسیم سلولی است. 
 
بیماری آرتروز علاوه بر درد شدید، سبب خشک شدن مفاصل، تورم و عدم توانایی جابجایی اعضای بدن می‌شود. 
 
اغلب افراد مبتلا به مراحل حاد آرتروز دچار معلولیت و عدم توانایی نگهداری از خود می‌شوند 
فرد مبتلا به آرتروز به دلیل بی تحرکی اغلب دچار مشکلاتی چون حمله قلبی و سکته مغزی و سایر بیماری‌های مرتبط می‌شود. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،کارشناسان امیدوار هستند این شیوه نوین درمانی بتواند در آینده مشکل افراد مبتلا به آرتروز را بر طرف کند. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا