شرکتهای دانش بنیان هنر و علوم انسانی فعال می شوند

داریوش پورسراجیان در گفتگو با مهر، افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده میان پارک علم و فناوری یزد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد تخصصی علوم انسانی و هنر با عنوان مرکز رشد فناوری های نرم راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۶۰ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد در حوزه علوم انسانی و هنر فعالیت می کنند، تصریح کرد: امیداوریم مرکز رشد فناوری های نرم این پارک اواخر شهریورماه راه اندازی و افتتاح شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: از ۶۰ شرکت دانش بنیان فعال این پارک در حوزه علوم انسانی و هنر حدود ۲۵ شرکت رشد یافته هستند و این شرکت ها در حوزه فعالیت خود درآمدزایی دارند.

پورسراجیان درخصوص حمایت های پارک علم و فناوری یزد از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه علوم انسانی و هنر نیز گفت: باتوجه به اینکه بازار این نوع شرکت ها نهادهای دولتی هستند، بنابراین طی سال های گذشته تلاش شده تا این شرکت ها نیازهای نهادهای دولتی را برطرف کنند و براساس آن نیز بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: به طور مثال شرکت های دانش بنیانی در این پارک هستند که آنها در حوزه انیمیشن فعالیت می کنند و پارک تلاش کرده ارتباط این شرکت ها با رسانه ملی را برقرار کند و زمینه فعالیت این نوع شرکت ها را نیز در کشور فراهم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا