تولد فیل سفید کمیاب در میانمار

به گزارش سیناپرس، این بچه فیل تازه به دنیا آمده که ماه گذشته در ایالت راخین غربی متولد شد، حدود ۸۰ کیلوگرم وزن داشته و تقریباً ۷۰ سانتی متر قد دارد. به گزارش مقامات محلی فیلم منتشر شده توسط تلویزیون دولتی نشان می ‌دهد که این بچه فیل به دنبال مادرش به سمت رودخانه می ‌رود و توسط نگهبانان و فیلبانان شسته شده و در ادامه به او غذا داده می‌ شود.

شبکه های خبری محلی اعلام کردند که مادر ۳۳ ساله این فیل به نام زار نان هلا (Zar Nan Hla) توسط شرکت چوب بری میانمار در ایالت راخین نگهداری می شود. در ادامه مقامات توضیح دادند که این بچه فیل سفید و کمیاب دارای هفت ویژگی از هشت ویژگی مرتبط با فیل های سفید کمیاب است.

کارشناسان حیوانات محلی اعلام کردند که چشم‌ های مرواریدی، پشت شاخه ‌ای مانند، موهای سفید، دم مشخص، نشانه ‌های جالب روی پوست، پنج پنجه در پاهای جلویی و چهار پنجه در پاهای عقب و گوش‌ های بزرگ همگی از علائم فوق العاده این موجود کمیاب هستند.

این خبر پیشتر توسط کاربران شبکه های اجتماعی برای اولین بار در اواخر ماه گذشته فاش شد. البته گفتنی است که نام این بچه فیل هنوز عنوان نشده است.
از نظر تاریخی، فیل‌ های سفید در فرهنگ آسیای جنوب شرقی بسیار فرخنده و مبارک در نظر گرفته می ‌شدند و حاکمان باستانی این منطقه تا آنجا که می‌ توانستند برای افزایش ثروت خود، سعی در نگهداری تعداد زیادی از آن ها می کردند. 

به گزارش سیناپرس، اما نتایج مخرب نگهداری جانوران به شیوه ‌ای تجملاتی، این بیان مدرن را به وجود آورد که فیل سفید یک دارایی بی ‌فایده، اگر چه زیبا است. به گفته رسانه های دولتی، در حال حاضر شش فیل سفید در نایپیداو، پایتخت نظامی میانمار نگهداری می شوند که بیشتر آنها از ایالت راخین و منطقه ایاروادی جنوبی هستند.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: phys.org
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا