نگرانی رهبران گروه هفت در مورد سقف قیمت نفت

به گزارش سیناپرس، تهاجم روسیه به اوکراین تاثیر شدیدی در بازار انرژی داشته و با درنظر گرفتن این نکته که روسیه یکی از اصلی ترین تامین کنندگان نفت و گاز در جهان و به ویژه در قاره اروپا است، تحریم های اعمال شده علیه این کشور می تواند تاثیری مستقیم و جدی بر قیمت ها و البته توازن عرضه و تقاضا در بازارهای انرژی جهان داشته باشد.

یک منبع از دولت آلمان به خبرنگاران گفت: رهبران کشورهای گروه هفت در حال گفتگوی سازنده در مورد موضوع تعیین سقف قیمت نفت روسیه هستند. بر این اساس بحث فعال و سازنده در میان کشورهای فوق الذکر در مورد اینکه چگونه ممکن است ارائه چنین سقف قیمتی عمل کرده و اجرائی شود، ادامه دارد. این مقام دولتی در آلمان معتقد است کشورهای گروه ۷ در راه دستیابی به یک راه حل و بحث در مورد این موضوع ، در مسیر درستی پیش می روند.

به باور کارشناسان، هدف از اعمال سقف قیمتی بر نفت تولید شده توسط  روسیه این است که اطمینان حاصل شود که روسیه دیگر از افزایش قیمت ها در بازار انرژی که به او اجازه می دهد عملیات نظامی خود در اوکراین را ادامه دهد، منتفع نمی شود.

به گزارش سیناپرس،  کشورهای صنعتی گروه هفت همچنین اعتقاد دارند در عین حال، باید از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد. اگرچه تحریم های غرب علیه روسیه همچنان پا برجاست، اما این امر به طور خودکار باعث کاهش درآمد روسیه نمی شود. قیمت بالای سوخت نه تنها در اتحادیه اروپا، بلکه در ایالات متحده نیز یک مشکل جدی است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا