تلاش برای حمایت از ببرهای آسیایی در خطر انقراض

یکی از جانورانی که در دهه های اخیر به شدت در خطر انقراض قرار گرفته و از جمعیت آن ها در سراسر جهان به نحو قابل ملاحظه ای کاسته شده است ، ببرها هستند . این موضوع سبب شده است تا در گوشه و کنار جهان اقدامات متعددی برای جلوگیری از انقراض این گربه سان ارزشمند انجام شود . بیست و نهم جولای ( ششم مرداد ماه ) روز بین المللی ببر است که به صورت سالانه گرامی داشته می شود تا تلاش برای حمایت از ببرها به ویژه ببر های آسیایی در خطر انقراض ادامه پیدا کند . لازم به توضیح است که  این نامگذاری و تعیین روز ببر از سال 2010 ایجاد شده است . البته باید اذعان داشت که خوشبختانه در پی  وضع قوانین حمایتی و سیاست های حفاظتی از جمله اقدامات فوق ، که برای نجات این گونه جانوری در سطح دنیا انجام می گیرد ،  جمعیت این گونه جانوری در سال های اخیر از رشد امیدوار کننده ای برخوردار بوده است .

در همین راستا و به تازگی دامپزشکان و مسئولان  باغ وحش Ragunan در شهر جاکاترای (Jakarta) اندونزی به مناسبت روز جهانی ببر ، بازی و گردش یک ببر را در روز بیشت و هشتم جولای به نمایش گذاشتند . یکی از اهداف این نمایش ارائه  آگاهی بیشتر به عموم مردم برای حفاظت از این جانور در حال انقراض عنوان شده است .

به طور کلی نامگذاری یک روز به نام ببر ، در ترویج یک سیستم جهانی برای حفاظت از زیستگاه های طبیعی ببر و بالا بردن آگاهی عمومی و حمایت از مسائل حفاظت از ببرها نقش کلیدی و مهمی ایفا می کند . در واقع سالانه با یادآوری این روز ، نگاه عمومی به عملکردهای حفاظتی سال گذشته ببرها باعث می شود تا تلاش برای حفاظت این جانور نه تنها ادامه داشته ، بلکه افزایش نیز پیدا کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا