نگاهی به شایعات مطرح شده در رابطه با بایننس

به گزارش سیناپرس، طی ماه های گذشته و پس از التهابات فراوان بازارهای بورس، طلا و ارز در ایران، بسیاری از هموطنان ما دارایی های خود را در بنگاه های اقتصادی غیر ایرانی از قبیل بایننس سرمایه گذاری کرده اند. بایننس (Binance) یک صرافی آنلاین مبتنی بر  رمز ارز ها است که امکان مبادله و خرید و فروش بسیاری از  ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود می دهد.

طی سال های گذشته، این مجموعه اقتصادی ، همواره در صدر مراکز دارای تراکنش و حجم معاملات بالای جهانی در رابطه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال بوده است.

مدیر و موسس این مجموعه، فردی به نام  چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) است که به کمک هوش خود و استفاده از زیرساخت های این مجموعه اقتصادی توانسته است در زمره ثروتمندترین افراد جهان قرار گیرد.
بررسی های انجام شده نشان می دهد این مشکل به صورت جسته و گریخته برای برخی از ایرانی ها به وجود آمده و دلیل آن نیز احتمالا محدودیت های ناشی از تحریم ها است. به طور عادی هر کاربری که با استفاده از این وبسایت خرید و فروش انجام دهد، می تواند حداکثر تا دو هفته پول خود را در کیف پول دیجیتالی بایننس نگهداری کرده و پس از آن موظف به خارج کردن آن پول است اما اگر شما با آی پی ایران وارد این سایت شوید به دلیل تحریم های موجود، شما اخطار داده می شود تا حساب خود را تائید یا verify کنید.

به گزارش سیناپرس، در حقیقت این سیاست بایننس را می توان به نوعی سخت تر کردن شرایط برای حضور ایرانی ها در این مجموعه محسوب کرد تا از طریق این سختگیری، خود را دچار دردسرهای احتمالی ناشی از تحریم های ایران  و جریمه های سنگین نکند.

بررسی های انجام شده همچنین نشان می دهد حساب های اتباع ایرانی در این مجموعه، صفر نشده و اصولا شرکت هایی مانند بایننس یا هر مجموعه مشابه اجازه انجام قانونی این کار را ندارند. در این میان تنها حالت متصور برای این موضوع، صدور حکمی قانونی از سوی دادگاهی معتبر در هر جای دنیا است که این مجموعه را وادار به مسدود کردن حساب افرادی خاص بر اساس ملیتشان (در اینجا افراد ایرانی) کند.

نتایج جستجوی اینترنتی در اخبار نشان می دهد در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده و از نظر منطقی نیز احتمال رخ دادن آن بسیار بسیار اندک است. 
در حالت دوم بایننس به کاربرانی که با آی پی ایرانی وارد شده یا به دلیل استفاده از وی پی ان با آی پی های متعددی از خدمات آن استفاده می کنند، اخطاریه ای می دهد که این کاربران بر اساس آن موظف هستند پول خود را ظرف مدت زمان خاصی از این مجموعه خارج کنند. در این میان مسدود شدن حساب برخی از هموطنان احتمالا به این دلیل بوده  که این گروه از افراد به دلایلی پیام ارسال شده از سوی بایننس را مشاهده نکرده و یا از محتوای آن مطلع نشده اند و طبیعتا پس از گذشتن موعد مقرر شده، حساب آن ها مسدود شده است.

به گزارش سیناپرس، به این گروه از هموطنان توصیه می شود به هیچ عنوان فریب افراد سودجو را نخورده، اسیر شایعات نشده و با کمک گرفتن از مشاورین رسمی و معتبر اقتصادی و صرافی های دارای مجوز، مکاتبات لازم با بایننس را انجام داده و سرمایه خود را آزاد کنند. 

گزارش: دکتر پوریا جهانبخشیان – مدرس گروه بازرگانی و امور مالی دانشگاه دولتی قبرس- مشاور و  تحلیل گر بانک سوییس کوت در بخش بازار سهام و فارکس 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا