تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن نشانه پیشرفت صنعت واکسن‌سازی در ایران است

سعیدرضا عاملی در مراسم تقدیر از محققان پروژه دستیابی به دانش فنی و تولید واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با اشاره به ظرفیت تولید واکسن در کشور با حضور ۹ شرکت تولید کننده واکسن، افزود: این شرکت‌ها همچنین موسسه رازی نقش کلیدی در عزت ملی و تقویت اعتماد ملی دارند و امیدواریم شاهد موفقیت بیشتر این شرکت‌ها و موسسه رازی باشیم.

وی گفت: اگر امروز بعضی از شرکت‌ها صحبت تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا شهریور ماه می‌کنند، نشانه شکل‌گیری صنعت انبوه واکسن کووید است.

عاملی خاطرنشان کرد: علم بنیانی است که هر مقدار پیشرفت می‌کند، در درجه اول سرمایه اجتماعی یک کشور را بالا می‌برد و در درجه بعد هم موجب می شود روند حرکت توسعه و پیشرفت یک کشور بر مبنای دقت دانش‌بنیان صورت گیرد.

عاملی افزود: واکسن شناسی و ساخت واکسن یک چرخه بزرگی علمی و صنعتی است که نیازمند همکاری بین رشته‌ای است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در دوره کرونا گرفتار اضطراب‌های خاصی هستیم و شتاب زدگی داریم که به یک واکسن برسیم تا شاهد توسعه این بیماری و کشته شدن مردم نباشیم.

عاملی تصریح کرد: هم زمان باید حوزه‌های دانشی را به وجود آوریم که به جنبه‌های دیگر نیز توجه داشته باشد تا جامعه را مدیریت اضطراب کند و مدیریت شرایط بوجود آمده را که منجر به برهم زدن نظام ارتباطات خانوادگی، ارتباطات خویشاوندی و اساسا همه ارتباطات اجتماعی شده است، انجام دهد و  بتواند مسیر ایجاد تعادل و تعامل مثبت را فراهم کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بزرگ دوره کرونا شغل و مشاغل مختلف و متنوع است که دچار بحران‌های جدی شده است. فقدان یا کاهش سفرهای تفریحی، یک مسأله بزرگ اجتماعی است و ده‌ها مسأله دیگر که در پازل پسا کرونا باید به آن توجه کرد.

عاملی اظهار داشت: حوزه فناوری های نو قابلیت بسیار زیادی در حوزه واکسن شناسی و فرآیند تولید واکسن و تست واکسن دارد که به طور حتم جامعه متخصصان و اندیشمندان این حوزه که از توانایی به روز برخوردار هستند، از ظرفیت پلت فرمی رقومی این حوزه بهره برده و خواهند برد.

 مراسم تقدیر از محققان پروژه دستیابی به دانش فنی و تولید واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، عصر سه شنبه در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید ۲۰ بهمن ماه ۹۹ در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا