آیین رونمایی از جایزه کتاب سال فارس برگزار شد

صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین گفت: امروز که نشان ویژه دومین جایزه کتاب سال فارس را با نام منصور اوجی تعریف کرده ایم بر خود می بالیم که شیراز شهری است که لحظه لحظه اش نشان از نفسهای مردانی چون اوجی و دیگر شاعران و نام آوران ادب و فرهنگ است که همیشه دوست داشتند، مانندی نداشته باشند و در اوج بمانند، وجود پاکشان را ارج مینهیم و به روح بلندشان درود می فرستیم. به امید روزهایی سرشار از شکوفه های شعر و شعور که درخت تناور ادبیات آن را بارور خواهد ساخت…

کتاب، امروز غریب‌ترین کالای فرهنگی کشور ماست

در ادامه این برنامه دکتر محمد رضا خالصی دبیر علمی کتاب سال استان فارس بیان کرد؛ کتاب در تمدن اسلامی نیز جایگاه و شأن ویژه‌ای داردو  تمامِ شهرهای تمدن اسلامی از قرن سوم هجری به بعد زیرِ سلطه کتاب قرار دارد. غناوی در کتاب الادب فی ظل بنی بویه می‌نویسد: مراکز سیاسی و اجتماعی در قرن سوم و چهارم مملو از اندیشمندان و کتابخانه‌های بسیار مجهز است.
وی در ادامه اظهار کرد: چه بر سر این تمدن آمده که امروز شاهد آنیم که در کشور 80 میلیون نفری ایران شمارگان کتاب به 200 جلد رسیده است، کتاب، امروز غریب‌ترین کالای فرهنگی کشور ماست و نویسندگان از کتاب‌های‌شان هم غریب‌ ترند.

استاد اوجی زنده است

کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نیز در این مراسم گفت: استاد اوجی زنده است و هزاران سال عمر می کند. استاد اوجی غریب نبود و در زمان زندگی ایشان، مراسم های بزرگداشت مختلفی برگزار شد.

سروستانی در ادامه تاکید کرد: هشت بزرگداشت برای ایشان در سطح عالی در کشور و استان برگزار و سه کتاب پیرامون استاد «اوجی» نوشته شد.
به گزارش سیناپرس، در ادامه این مراسم دومین جایزه کتاب سال فارس با عنوان استاد «منصور اوجی» رونمایی شد و خواهر استاد هم در رثای او به شعرخوانی و خاطره گویی پرداخت.

گزارش:زینب صادقی

عکاس:احمدرضا مداح

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا