برنامه‌های دلخواه خود را فارغ از زمان و مکان ببینید

سید جلال چاوشیان، تهیه کننده و مدیر شرکت «پیام رسان فرامرزی محصولات کیفی» در گفتگو با سیناپرس، درباره ماهیت فعالیت های این شرکت با همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی گفت: نزدیک به یک سال و نیم پیش بود که به مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی پیشنهاد همکاری برای تاسیس رسانه تخصصی پارک های علم و فناوری را دادیم و خوشبختانه امروز ما یکی از شرکت های مستقر در این مجموعه هستیم. از آنجایی که شرکت های نوپا، فاقد رسانه اختصاصی هستند و از طرفی هم غالبا توان مالی برای ساخت تیزر و برنامه های مستند برای ترویج کسب و کار و فعالیت خودشان را ندارند، طرح ایجاد رسانه ای برای فضای علم و فناوری ارائه شد  که بتوانیم با هزینه های مناسب برای این شرکت ها خدمات محتوایی و برنامه سازی ارائه دهیم و به عبارت دیگر خواستار این هدف بودیم که با کاهش  هزینه ها امکان رسانه ای شدن شرکت های مستقر در این مجموعه را فراهم کنیم.

وی گفت: خوشبختانه مسوولان پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی این ایده را پذیرفتند.. گفتنی است، فعالیت های ما در راستای تکمیل و توسعه فعالیت پارک های علم و فناوری و شرکت های نوپا به عنوان بازوی رسانه ای است ، به همین جهت و به طور طبیعی رقیب هیچ شرکتی نیستیم.

چاوشیان خاطرنشان کرد: کارکردهای مختلفی که می توان از رسانه انتظار داشت را می توان در مجموعه شرکت «پیام رسان فرامرزی محصولات کیفی» هم دید و هم شنید. آموزش، اطلاع رسانی، مستند سازی روند ها، فعالیت های تبلیغاتی و بازرگانی و …عرصه هایی است که این شرکت قرار است با روش های تعاملی برای شرکت ها امکان رسانه ای شدن را ایجاد کند و هر شرکت در هر زمینه ای که فعالیت دارد امکان این شرایط را دارد که نسبت به معرفی خود و فعالیت ها و محصولاتش با ما همکاری کند. بستر این فرآیند در فضای مجازی شکل می گیرد.  گفتنی است نام کانال رسمی شرکت «پیام رسان فرامرزی محصولات کیفی» ویداپ است.

وی با اشاره به فناوری IPTV گفت: تلویزیون تعاملی بر مبنای اینترنت یکی از دستاوردهای فناوری های جدید است که این امکان را به مخاطب می دهد که بتواند فارغ از دغدغه های زمان و مکان برنامه دلخواه خود را دنبال کند و هدف آن فعال سازی مخاطب غالبا منفعل در مواجه با رسانه های سنتی است.

چاووشیان در گفتگو با سیناپرس تاکید کرد: در خصوص تلویزیون تعاملی در مقایسه با تلویزیون سنتی باید گفت؛ دیگر مخاطبان برای دیدن یک برنامه تلویزیونی خاص محدود به یک زمان مشخص که برنامه پخش می شود ندارند. در این نوع تلویزیون های تعاملی بخش عمده محدودیت های زمانی و مکانی برداشته می شود و فرد می تواند در هر زمانی که بخواهد برنامه مورد دلخواه خود را تماشا کند. مهمتر از همه اینکه می تواند نظرات خود  را با پدیده آورنده پیام به اشتراک بگذارد و حتی پرسش و پاسخ داشته باشد و سرعت خود را افزایش دهد.

به گفته چاوشیان، از آنجایی که هر روزه اطلاعات زیادی در مجموعه های علم و فناوری تولید می شود ولی در صد ناچیزی از آن ماندگار می شوند و به تعبیری ما هر لحظه شاهد هدر رفت بخش عمده ای از داده ها و اطلاعات هستیم. اگر ما به عنوان رسانه این محتوا را رصد کنیم می توانیم آن ها را در بستری رسانه ای و استاندارد ثبت و ارائه کنیم.

این تهیه کننده و کارگردان با سابقه درگفتگو با سیناپرس گفت: هدف ما این است که به جریان طبیعی توسعه دانش در کشور اضافه شویم و نیاز مخاطب را در فضای علم و فناوری بر طرف کنیم. یکی از نتایج این نوع فعالیت ها ترویج علم خواهد بود، اما باید تاکید کنم فعالیت اصلی ما بازار سازی یا بازار یابی برای شرکت هاست؛ همچنین ایجاد فرصت برابر  تعاملات بین المللی و داخلی هم یکی دیگر از اهداف ما است.

گفتگو:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا