میزان ارجاع مقالات پژوهشی، از ملاک های اصلی انتخاب پژوهشگر برتر

به گزارش وزارت علوم، دکتر 'محسن شریفی' در نشست مشترک مسئولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق دهگانه پژوهش و فناوری کشور اظهار داشت: با محور قراردادن شاخص اچ ایندیکس ( H Index ) و میزان ارجاع به مقالات، بنا داریم به کیفیِت توجه کنیم و برترین پژوهشگر را در هر حوزه تخصصی انتخاب کنیم.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم با بیان این که ملاک امتیازدهی به مقالات علمی و پژوهشی، آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره اگر مقاله ای از اعضای هیات علمی در فهرست سیاه نشریات نامعتبر باشد، از رقابت در جشنواره محروم خواهد شد.
شریفی، فرصت دانشگاه ها برای معرفی نامزدهای پژوهشگر برتر در هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر را تا اول آبان ماه اعلام کرد و گفت: فرصت ارسال مدارک توسط سامانه الکترونیکی تا اول آبان ماه تمدید شده است.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همه ساله به همت معاونت پژوهشی وزارت علوم همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.
ویژه برنامه های هفته پژوهش و فناوری امسال از 22 آذرماه آغاز می شود و تا 28 آذر ادامه خواهد داشت و تاریخ شروع برگزاری برنامه های استانی هفته پژوهش و فناوری نیز از 14 آذرماه خواهد بود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا