نخستین دستگاه اشعه ایکس رنگی دنیا ساخته می شود

عکس برداری با دستگاه اشعه ایکس یکی از رایج ترین روش های مطالعه اندام ها و بافت های داخلی بدن و استخوان های انسان محسوب می شود. اگرچه تاکنون تمامی تصاویر اشعه ایکس در دنیا سیاه و سفید بوده ولی دانشمندان نیوزلندی امیدوارند با اختراع نخستین دستگاه تصویربرداری اشعه ایکس رنگی، گامی بلند در راه شناسائی و درمان بیماری ها برداشته شود.

موفقیت این پروژه به منزله انقلابی بزرگ در دنیای عکس برداری پزشکی است و پزشکان با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهند بود به طور دقیق تری نسبت به شناسائی عوامل بیماری و عوارض پیش آمده برای بیمارانشان اقدام کنند.

دانشگاه علوم کانتربری در بیانیه ای جدید اعلام کرد: پژوهش های اولیه در این زمینه انجام شده است و ما برای به پایان رساندن این پروژه نیاز به کمک های مالی دولت داریم. در صورتی که دولت نیوزلند پرداخت 12 میلیون دلار ( معادل 10 میلیون دلار آمریکا ) طی چهار سال آینده را برای کمک به انجام این پروژه بپذیرد، ما قطعا خواهیم توانست در طی این زمان، به هدف خود یعنی ساخت نخستین دستگاه اشعه ایکس رنگی دست پیدا کنیم.

پروفسور آنتونی بولتر در بیانیه ای رسمی از  طرف دانشگاه علوم کانتربری اعلام کرد: موفقیت این پروژه به منزله انقلابی بزرگ در دنیای عکس برداری پزشکی است و پزشکان با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهند بود به طور دقیق تری نسبت به شناسائی عوامل بیماری و عوارض پیش آمده برای بیمارانشان اقدام کنند. این وسیله ،نخستین دستگاه عکسبرداری اشعه ایکس در دنیای پزشکی خواهد بود که  CT color x-ray scanner نامیده می شود.  در این پروژه تمرکز اصلی ما روی بیماری های قلبی و استخوانی شامل ایمپلنت و کاشت استخوان هائی از قبیل لگن در مصدومان است. این تکنولوژی همچنین در مطالعات مربوط به سرطان و تحقیقات داروئی نیز کاربرد های فراوانی دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع : research.canterbury.ac

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا