استفاده از دو تکنیک جدید آرترودز مچ پا

دکتر سید هادی حسینیان فلوشیپ جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جراح این عمل اظهار داشت: در این عمل ها که بر روی دو بیمار در بیمارستان شهید کامیاب انجام شد دو روش درمانی جدید شامل" Intramedullary ankle arthrodesis و Arthroscopic ankle arthrodesis " با موفقیت انجام شد.

این جراح و متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تکنیک" Intramedullary ankle arthrodesis "، گفت: در  بیماران مبتلا به دیابت و یا زخم پای دیابتی که امکان استفاده از پیچ یا پلاک برای انجام عمل جراحی وجود ندارد و یا ریسک موفقیت عمل را کاهش می‌دهد، این روش درمانی بهترین جایگزین محسوب می‌شود.

دکتر حسینیان با اشاره به اینکه عمل خشک کردن و یا  آرترودز" Arthrodesis " برای درمان آرتریت های شدید مفصل مچ پا که همراه با درد شدیدی هستند مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در این عمل که بر روی یک بیمار 68 ساله مبتلا به دیابت شدید انجام شد،نیل مورد نیاز با استفاده از فناوری داخلی و با سفارش به یک شرکت سازنده داخلی ساخته شد و سپس بر روی مچ پای بیمار مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص روش کم تهاجمی آرتروسکوپی آرترودز مچ پا (Arthroscopic ankle arthrodesis) نیز گفت: در این عمل نیز که بر روی یک بیمار 70 ساله مبتلا به روماتوئید انجام شد، با ایجاد دو سوراخ در ناحیه مچ پا، غضروف مفصلی برداشته و عمل آرترودز با موفقیت انجام شد.

دکتر حسینیان خاطر نشان کرد: استفاده از این روش ریسک عفونت و آسیب به بافتهای نرم را در بیمار کاهش و روند بهبودی بیمار نیز تسریع می یابد.

این جراح و متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این عمل برای بیمارانی که دچار آرتروز شدید مچ پا به صورت اولیه شده‌اند و یا به دنبال شکستگی مچ، عفونت مفصل مچ پا و یا مفصل شارکو شده‌اند انجام می‌شود و استفاده از این دو روش برای بیمارانی که مبتلا به دیابت، پوکی استخوان شدید و یا زخم پای دیابتی هستند کاربرد بیشتری دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا