اپل مشکل بزرگ سیستم‌عامل‌های خود را حل کرد

شرکت اپل بدن شک یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شرکت‌های جهان به‌حساب می‌آید. این شرکت با سیستم‌های عامل همراه و دسکتاپی خود مخاطبان فراوانی را به خود جذب کرده است ولی به‌تازگی موجی از نگرانی در میان کاربران دو سیستم عامل مک و iOS به وجود آمده بود.

دلیل اصلی این نگرانی، یک سیستم پیام متنی به نام بمب متنی بود که موجب می‌شد تا کاربران این دستگاه‌ها با دریافت یک متن خاص از طریق پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ یا پیام‌رسان فیس‌بوک، با ازکارافتادگی سیستم خود روبرو شوند. این متن به زبان هندوستانی تلگو ارسال می‌شد و تنها شامل یک حرف بود.

این بحران موجب آسیب‌دیدگی بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها شده بود ولی اپل اعلام کرده است که این مشکل توسط آن‌ها حل شده است و کسانی که به آخرین نسخه سیستم‌های عامل اپل به‌روزرسانی شده‌اند، نیازی به نگرانی نخواهند داشت. البته باید یادآور شد که حتی کسانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند هم هنوز می‌توانند امن باقی بمانند.

بر اساس اعلان رسمی یک سایت ایتالیایی که این مشکل را کشف کرده بود، سیستم‌هایی مانند واتس‌اپ، جی میل، آوت لوک و غیره به‌واسطه این سیستم با آسیب روبرو شده‌اند ولی پیام‌رسان‌هایی مانند اسکایپ و تلگرام، بدون خطر هستند و می‌توان بدون آسیب دیدن کاربر، از آن‌ها استفاده کرد.

این رفع ایراد بر روی به‌روزرسانی نسخه 11.3 سیستم عامل iOS اعمال خواهد شد و سیستم‌های عامل دیگر اپل مانند مک، TVoS و WatchOS نیز امکانات مشابهی را دریافت خواهند کرد. تنها به یاد داشته باشید که با دریافت گزینه به‌روزرسانی از سوی اپل، این کار را به‌سرعت انجام بدهید.

منبع: theinquirer

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا