کنگره محاسبات کلان مقیاس امروز به کار خود پایان داد

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا،دکتر سیده لیلی میرطاهری، دبیر این کنگره امروز در حاشیه مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی محاسبات کلان داده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره به مدت 24 سال در اروپا برگزار می‌شد، گفت: با رایزنی‌هایی که با کمیته علمی این کنگره صورت گرفت، بیست‌وپنجمین دوره این کنگره در ایران برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را که از 4 اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا امروز 6 اردیبهشت‌ماه ادامه داشت، ارائه موضوعات پیشرفته در حوزه سیستم‌های محاسباتی کلان‌مقیاس و کلان‌داده، مطرح کردن سوالات باز در این حوزه و تعیین وضعیت فعلی و آینده و چالش‌های برنامه‌های کاربردی این سیستم‌ها ذکر کرد.

میرطاهری با تاکید بر اینکه در این کنگره پدر محاسبات خوشه‌ای، پیشگامان محاسبات ابری و سیستم‌های داده کلان و پدر سیستم‌های محاسباتی تورین حضور داشتند، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره با همکاری دانشگاه ایتالیایی کالابریا و مرکز تحقیقات فوق پیشرفته سوپرکامپیوتر ایتالیا و همچنین دانشگاه‌های هلند و ایتالیا برگزار شده است.

دبیر این کنگره آینده‌پژوهی و تدوین نقشه راه جهانی حوزه سیستم‌های کلان داده را از محورهای بحث و بررسی در این کنگره نام برد و یادآور شد: در این کنگره همچنین درخصوص بروزترین مسائل چالشی در حوزه سیستم‌های کلان مقیاس و سیستم‌های ابر رایانشی بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

میرطاهری سیستم‌های محاسباتی کلان‌مقیاس را شامل فناوری‌هایی چون سیستم‌های ابررایانشی و سیستم‌های خوشه‌ای توصیف کرد و گفت: این فناوری فضای محاسبات فوق سریع با حجم بالا را برای محققان فراهم می‌کند.

 این کنگره از 4 تا 6 اردیبهشت‌ماه 96 به همت دانشگاه خوارزمی برگزار شد. مراسم افتتاحیه این کنگره که با حضور متخصصان و صاحب‌نظران حوزه محاسبات کلان‌مقیاس بود، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و مراسم اختتامیه آن امروز در هتل اسپیناس برپا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا