ایمنی بیشتر هواپیما با فناوری هشدار تلاطم هوا

 اکنون خلبان‌هایی که با هواپیماهای مجهز به فناوری پروازی "گوگو" پرواز می‌کنند، هشدارهای تلاطم هوا را بطور بلاددرنگ دریافت می‌کنند.

شرکت Weather در این سیستم، الگوریتم تشخیص تلاطم خود را در سرورهای ارتباطات هواپیمایی گوگو قرار خواهد داد. این نرم‌افزار به داده‌های هواپیماهای در حال پرواز دسترسی پیدا خواهد کرد و گوگو به پردازش این داده‌ها و ارسال گزارش به مقامات زمینی و هوایی با استفاده از شبکه‌های ارتباطی خود می‌پردازد.

خلبان‌ها بطور سنتی گزارش‌های کلامی را با داده‌های محدود از شرایط پرواز دریافت می‌کردند. آن‌ها اکنون می‌توانند این اطلاعات را بطور مستقیم از سیستم‌های موجود در کابین خلبان دریافت کنند.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: این نخستین بار است که یک سیستم غیرسنتی بر روی هواپیما برای کمک به ارتقای امنیت پرواز استفاده خواهد شد.

پروازهای مملو از ناهمواری نه تنها برای مسافران ناراحت‌کننده هستند، بلکه به خود هواپیما نیز آسیب و صدمات زیادی می‌رسانند. مشکلات مرتبط با تلاطم هوایی می‌تواند سالانه حدود 100 میلیون دلار برای خطوط هوایی هزینه در بر داشته باشد.

آی‌بی‌ام در زمان خرید شرکت Weather این هدف را در ذهن داشت که با مشارکت‌هایی از این قبیل به شرکت‌های هوایی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند.

اطلاعات آب‌وهوایی برای بسیاری از صنایع بزرگ که بر پیش‌بینی وضوع هوا برای حصول اطمینان از اجرای روان عملیات عرضه و تدارکاتشان تکیه دارند، ارزشمند است.

شرکت گوگو یکی از ارائه‌کنندگان اصلی وای‌فای پروازی در آمریکاست و اکنون قصد دارد سرعت و اعتبار ارتباطی خود را از 10 مگابایت بر ثانیه به 70 مگابایت بر ثانیه ارتقا بخشد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان،هواپیماهای خصوصی جزء نخستین گروههایی هستند که از این فناوری جدید بهره‌مند خواهند شد اما آی‌.بی‌.ام و گوگو امیدوارند که بتوانند این شبکه را در آینده در ناوگان‌های تجاری جهان گسترش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا