افزایش دو برابری ظرفیت تولید نقاط کوانتومی

شرکت نانوسیس (Nanosys) با نصب و راه‌اندازی دستگاه جدید خود می‌تواند تولید نقاط کوانتومی را به 25 تن در سال افزایش دهد. این مقدار ماده برای تأمین نیاز صنعت تولید نمایشگرهای UHD کافی است. ظرفیت پیشین این شرکت نصف این مقدار بوده و این افزایش ظرفیت می‌تواند تضمین لازم برای تولید نمایشگرهای 60 اینچی UHD باشد.
فرآیند مورد استفاده شرکت نانوسیس به صورت خودکار بوده و با استفاده از آن می‌توان نقاط کوانتومی کادمیمی و عاری از کادمیم را تولید کرد. جیسون هارتلاو، مدیرعامل شرکت نانوسیس، می‌گوید: « فرآیند تولید خودکار نانوسیس موجب شده تا این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نقاط کوانتومی در جهان شناخته شود. افزایش ظرفیت تولید نانوسیس، یک گام بزرگ در جهت پذیرش فناوری نقاط کوانتومی در صنعت تولید نمایشگرها است. بسیاری از ادواتی که ما در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنیم، می‌توانند با این نقاط کوانتومی قدرتمندتر شده و در عین حال که کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند مصرف انرژی کمتری داشته باشند.»
در حال حاضر میلیون‌ها تبلت و کامپیوتر در جهان وجود دارد که تنها فناوری نقاط کوانتومی می‌تواند مقدار مصرف انرژی را در آن‌ها بهینه کند. نیمه دوم سال 2015، تلویزیون‌های UHD نسل جدید شرکت نانوسیس که مجهز به نقاط کوانتومی هستند تولید خواهند شد.
نقاط کوانتومی در حال تغییر صنعت تولید نمایشگر است. این بلورهای کوچک دست‌ساز بشر که 10 هزار برابر کوچکتر از تار موی انسان هستند، رنگ‌های خالص‌تری را ارائه می‌کنند. این بدان معناست که این بلورها می‌توانند طول‌موج‌های دقیق‌تری از نور را ایجاد کرده و عملکرد رنگی و مصرف انرژی نمایشگر را بهبود دهند.
شرکت نانوسیس در تولید نقاط کوانتومی پیشرو است. این شرکت که در سال 2001 تأسیس شده می‌تواند نمایشگرهایی نازک‌، پر نور و با عملکرد رنگی بهتر برای تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و تبلت‌ها تولید کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا