دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می کند
دهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهشی

 به گزارش خبرگزاری سینا، با توجه به گسترش روزافزون فعالیت ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه و تحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه ای در دنیا پیدا کرده است.

در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده ای با نام «وب پژوهی» از سال 94 در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت. با توجه به اینکه موضوع وب یک موضوع بین رشته ای است و علاوه بر جنبه فناوری اطلاعات دارای ابعاد مختلف انسانی، رسانه ای، روانشناسی، حقوقی، جامعه شناسی و اقتصادی و حتی هنری است تصمیم گرفته شد برای فرهنگ سازی در این حوزه، مرکزی به نام «وب پژوهی» در دانشگاه تاسیس و از سال 94 «کنفرانس بین المللی وب پژوهی» راه اندازی و برگزار شده است.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش های متعددی به زبان های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

در همین راستا دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی، از سوی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کمیته علمی کنفرانس، 15 محور یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، بازیابی اطلاعات، وب کاوی و تحلیل وب، وب معنایی، تعامل انسان و رایانه، اینترنت اشیاء، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، کیفیت وب، شبکه های اجتماعی، امنیت وب، سکوها و ایزارهای نرم افزاری وب، تحلیل رفتار و شخصی سازی، اقتصاد، درآمدزایی و بازارهای برخط، وب و جامعه و رسانه و ارتباط شناسی وب را برای کنفرانس تعریف کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به وبگاه کنفرانس به نشانی iranwebconf.ir مراجعه کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا