به میزبانی دانشگاه پیام نور کازرون انجام شد؛
برگزاری همایش ملی مدیریت پویا و اقتصاد دانش بنیان

نخستین همایش ملی مدیریت پویا و اقتصاد دانش بنیان با محوریت تولید و اشتغال زایی به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز کازرون به صورت برخط برگزار شد.

محسن جاجرمی زاده امروز ۲۳ اسفندماه طی ارتباط تصویری در ابتدای این همایش گفت: مقام معظم رهبری از سال 89 کلید واژه اقتصاد دانش بنیان را مطرح فرمودند و در سال 1401 آن را به شعار سال تبدیل نمودند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس افزود: اقتصاد دانش بنیان افزایش قدرت سیاسی، نفوذ فرهنگی، کاهش اثر تحریم ها، رشد علمی و کاهش وابستگی ثروت حاصل از فروش نفت و گاز را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیریت پویا در واقع بررسی نسبت بین دورن و بیرون سازمان است که وضعیت سازمان را در محیطی پویا و پیچیده برای تعالی سازمانی دنبال می کند.

محمد تقی امینی دبیر علمی این رویداد علمی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را 250 عنوان کرد و گفت: از این تعداد 170 مقاله انتخاب و برای ارائه به مخاطبین برگزیده شد.

وی افزود: استقبال از ارسال مقالات به این همایش بیانگر علاقه جامعه دانشگاهی به این موضوع است و در تلاش هستیم مقالات دریافتی در پایگاه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام نمایه شود.

خلیل صفری دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: مدیریت پویا، رویکردی است که اجازه می دهد تا با تغییرات سریع و پیچیده محیط کسب و کار، به صورت موثر مواجه شویم و این رویکرد، ما را قادر می سازد تا به جای واکنش به تغییرات، آنها را پیش بینی کنیم و با آنها همگام شویم.

وی یادآور شد: اقتصاد دانش بنیان نیز، مفهومی است که بر این باور استوار است دانش و اطلاعات، می توانند به عنوان یک منبع اصلی رشد اقتصادی عمل کنند؛ در این نوع اقتصاد، دانش و تکنولوژی های نوین، نقش محوری در توسعه و رشد دارند.

به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون، 15 محور علمی تولید و اشتغال،24 محور اقتصاد و 24 محور حوزه مدیریت در این همایش مبنای دریافت مقالات قرار گرفته است.

به سینا پرس فارس و به نقل از گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، میثم جعفری پور اظهار داشت: موسسه civilica، پایگاه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام(isc)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بسیج مهندسین صنعت و معدن در برگزاری این رویداد علمی مشارکت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا