ایجاد گروه مدیریت مقصد گردشگری در دانشگاه سمنان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از ایجاد گروه پژوهشی “مطالعات برنامه‌ریزی و مدیریت مقصد گردشگری” در دانشکده گردشگری این دانشگاه خبر داد.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه سمنان، محمد حسین احسانی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه سمنان با بهره‌گیری از ظرفیت بالای دانشکده گردشگری و با هدف کمک به ارائه راه‌کارهای لازم برای توسعه گردشگری پایدار در کشور این گروه پژوهشی را ایجاد کرده است .

وی افزود: فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی و مشاوره‌ای در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت مقصد گردشگری از اهداف و برنامه‌های این گروه پژوهشی است.

عبدالمحمد کاشیان رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز گفت: به همت مدیریت دانشکده گردشگری، فضای مناسبی برای فعالیت این گروه تدارک دیده شده و با بکارگیری ظرفیت‌های این گروه و با برندسازی و استانداردسازی، در جهت رونق گردشگری تلاش کنیم .

رحمان معرفت معاون پژوهشی دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز گفت: گروه پژوهشی “مطالعات برنامه‌ریزی و مدیریت مقصد گردشگری” با انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی، توسعه‌ای و بنیادی در راستای افزایش رقابت‌پذیری و پایداری مقاصد گردشگری در خدمت جامعه خواهد بود.

وی ارائه خدمات مشاوره علمی پژوهشی به منظور بهره‌برداری بهتر و مسئولانه از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی یک مقصد گردشگری و نیز برگزاری دوره‌های تخصصی در راستای پایداری گردشگری مقاصد و برگزاری نشست‌ها و سمینارهای تخصصی در سطوح ملی و بین‌المللی از برنامه‌ها و اهداف این گروه پژوهشی خواهد بود.

گفتنی است دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان در حال برنامه‌ریزی کنفرانس بین‌المللی گردشگری راه ابریشم است و این کنفرانس را سال آینده برگزار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا