جاذبه های گردشگری فارس کم نظیر است

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: کلانشهر شیراز یکی از قالب های مهم گردشگری کشور محسوب می شود که از شهرت جهانی نیز برخوردار است و ظرفیت مساعدی جهت تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مرکز توریستی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی را داراست.

سید آیت اله رزمجو در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، توانمندي­ و قابليت­هاي استان فارس در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتي و معدني، تجارت و بازرگاني خارجي و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: به نظر در مجموع، سهم داشته های گردشگری نسبت به سایر حوزه ها بیشتر است.

او در اشاره به ویژگی‌ خاص و منحصر به فرد شهر شیراز افزود: شیراز که ملقب به سومین حرم اهل بیت است، به شهر هزار مزار هم شهرت دارد چرا که شخصیت های برجسته ای از مشایخ و بزرگان تاریخ کشور در این شهر آرمیده اند.

رزمجو در ادامه با بیان اینکه بخش اعظمی از دنیا بیش از 2500 سال، یعنی از زمانی که امپراتوری هخامنشی توسط کوروش بزرگ در زمان هخامنشیان شکل گرفت، در این دیار حکمرانی می شده است، گفت: شیراز تمام جنبه‌های گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعی و سلامت را در بر دارد؛ آنچه خوبان همه دارند، شیراز یکجا دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه بهره وری از فرصت های کم نظیر موجود در شهر شیراز یک ضرورت است، گفت: می طلبد گروه های علمی و تخصصی حوزه گردشگری ایجاد و تقویت شوند. در دانشگاه شیراز نیز به عنوان یک دانشگاه اثرگذار، اقداماتی در حوزه گردشگری شکل گرفته و دنبال می شود.

رزمجو همچنین در خصوص برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: نمایشگاه یک ابزار ضروری، کلیدی و یک الزام در برجسته نمودن یک حوزه است که به مثابه ویترینی بزرگ از آن حوزه محسوب می شود.

رزمجو در پایان با بیان اینکه هيچ كشوري بدون گذر از مسير علم و دانش به توسعه پايدار دست نمي يابد، تاكيد كرد: معتقدم با دستیابی به توسعه علمی، قطعاً توسعه در سایر زمینه ها نیز محقق خواهد شد. در واقع حرکت در مسیر علمی در شکوفايي عوامل مختلف توسعه از قبيل منابع طبيعي، فيزيکي و انساني نقش بسزايي خواهد داشت.

گزارش: فتانه حق پرست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا