آغاز مسابقه شطرنج دانشجویان در دانشگاه علم و فرهنگ

مسابقات انتخابی شطرنج دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های منطقه یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ امروز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش سیناپرس از دانشگاه علم و فرهنگ، افتتاحیه مسابقات انتخابی شطرنج دانشجویان پسر و دختر به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ امروز ۱۰ دی آغاز و تا ۱۲ دی ماه ادامه دارد. این مسابقات انتخابی شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان کشور است که از ۱۸ دانشگاه در آن شرکت کرده اند.

منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: هجده دانشگاه برتر منطقه یک در قالب ۲۹ تیم شامل ۱۵ تیم پسران و ۱۴ تیم دختران در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ، میزبان ۱۹۸ شرکت کننده به همراه سرپرستان و مربیان‌ آنها است که طی سه روز در این مسابقات شرکت می‌کنند؛ همچنین سه شنبه ۱۲ دی ماه اختتامیه این مسابقات برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: این دوره نسبت به دوره‌های قبل، به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی را دارد.

حضور استادان بزرگ بین‌المللی شطرنج

دکتر محمد ابراهیم زاده رییس انجمن شطرنج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ از برترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور است و برگزاری این مسابقات نمونه کوچکی از برنامه‌هایی است که در این دانشگاه برگزار می‌شود. همچنین اجرای بازی سیمولتانه (بازی یک بازیکن رتبه‌بالا در شطرنج هم‌زمان با چند بازیکن) ازجمله بخش‌های جنبی این مسابقات است.

در این مسابقات مسعود مصدق‌پور استاد بزرگ شطرنج و عضو تیم ملی شطرنج ایران و مهدی غلامی اوریمی، شطرنج‌باز جوان و استاد بین‌المللی این حوزه در مسابقات حضور دارند.

اعضای تیم داوری این مسابقات نیز شامل دکتر امیرعرفان هاشمی داور بین‌المللی و مطرح شطرنج ایران و سرداور مسابقات پسران، رینا فقیه نوبری سرداور بانوان، امیر افتخاری مربی و داور درجه یک فدراسیون شطرنج و مسوول قرعه کشی این دوره مسابقات است.

این مسابقات با حضور شطرنج‌بازان پسر و دختر از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علامه‌طباطبایی، تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، صداوسیما، جامع علمی – کاربردی، الزهرا، علم و صنعت ایران، علوم قضایی و خدمات اداری، مؤسسه غیرانتفاعی ابرار، تربیت دبیر شهید رجایی، خاتم‌الانبیاء، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی شریف در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا