سیناپرس از چشم‌انداز آینده را بررسی می‌کند
برگ برنده صنعت بازی‌های آنلاین در سال 2024

آرین کربلائی: برگ برنده صنعت استریمینگ در آینده در دست کیست و چه اتفاقی دستکم در 2024 رخ خواهد داد؟ با آغاز سال جدید میلادی بسیاری از فعالان و کارشناسان عرصه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی پیش‌بینی می‌کنند که تمرکز بیشتر جهان به صنعت استریمینگ یا همان مشاغل حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی و سرگرمی خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، رشد فناوری‌های حوزه بازی‌های ویدئویی و سرگرم کننده به ویژه بر بستر پلتفرم‌های نوظهور و آنلاین هم برای بازیگران این صنعت فرصت و هم برای برخی شرکت‌ها و کشورها می‌تواند تهدید قلمداد شود. از این رو رشد این صنعت در کشورمان یک ضرورت به شمار می‌رود به ویژه در حوزه بازی‌های آنلاین روی گوشی‌های تلفن همراه. چرا که با افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه انتظار می‌رود که استقبال کاربران برای بازی آنلاین و سرگرمی‌های ویدئویی افزایش یابد.

صنعت استریمینگ جهان در حال تغییر

در روزهای اخیر خبرهای زیادی در حوزه تغییرات صنعت استریمینگ یا همان بازی‌های ویدئویی و سرگرمی‌های آنلاین منتشر شده و گفته می‌شود که یک تغییر الگوی رفتاری بین کاربران در حال رخ دادن است و کاهش تعداد اشتراک‌های سنتی تلویزیونی‌های کابلی پرداختی باعث شده تا شرکت‌های بزرگ جهان به فکر طراحی الگوهای درآمد پایدار بر بستر پتلفرم‌های بازی‌های ویدئویی و سرگرمی‌های آنلاین باشند.

همکاری غول‌های صنعت بازی‌های آنلاین

نمونه‌ برجسته‌ای از همکاری‌های نوظهور بین سرویس‌های کابلی و استریمینگ،  قرارداد بین 2 غول فناوری در چارچوب  Charter-Disney است. اعضای شبکه Spectrum TV Select Plus  اکنون به شبکه دارای تبلیغات دیزنی همراه با ESPN دسترسی دارند، این همکاری منحصر به فرد فرآیند تکامل منظره‌ رسانه‌ای را نمایان می‌کند که شبکه‌های کابلی سنتی و سرویس‌های مدرن استریمینگ را با هم تلفیق می‌کند.

انتظارات غول‌های صنعت رسانه

مدیران شناخته شده صنعت رسانه‌، از جمله جان مالون، مدیرعامل  Liberty Mediaیک جهش در یکپارچگی سرویس‌های استریمینگ و بسته‌های شبکه‌های کابلی را پیش‌بینی می‌کنند. ادغام قابل حدس بین غول‌های صنعتی شامل Paramount و Warner Bros. Discovery، هر چند تایید نشده، اما می‌تواند به گسترش این روند در صنعت کمک کند.  با این حال، شرکت‌ها با چالش‌های دشواری روبه‌رو هستند از جمله اینکه سهم هر یک از شرکت‌ها از درآمدها به ازای هر کاربر چگونه تقسیم خواهد شد  و چگونه تعداد اعضا در پی ارائه بسته‌های تخفیفی و تشویقی قرار است بیشتر شود.

دستاوردهای این همکاری در سال 2023 میلادی از جمله خرید سهام برخی شرکت‌ها توسط شرکت دیزنی و راه‌اندازی یک پلتفرم ترکیبی هم قابل توجه بوده و به گفته کارشناسان باعث ایجاد تحول بزرگ در صنعت بازی‌های آنلاین ویدئویی و سرگرمی خواهد شد. این تحول مدیران شرکت‌های دیگر از جمله Paramount Global،  Apple  و Verizon  را به فکر برنامه‌ریزی برای معرفی بسته‌های جدید جهت جذب کاربران بیشتر کرده‌ است. انتظار می‌رود ادغام شبکه‌های استریمینگ با تبلیغات با شبکه‌های تلویزیون دارای اشتراک ماهیانه، انگیزه‌ای اقتصادی مورد نیاز برای تغییر و تحول این صنعت را فراهم کند.

مسیر آینده صنعت بازی‌های آنلاین

با وجود اتفاقاتی ااز قبیل کاهش 18 درصدی درآمد تبلیغاتی برای تلویزیون‌های پرداختی یا دارای حق اشتراک ماهیانه) به گفته برخی کارشناسان حوزه بازی‌های آنلاین،  رهبران صنعت استریمینگ مانند نتفلیکس با افزایش قیمت‌ها و ارائه بسته‌های با تبلیغات، به منظور مقابله با معضل از دست دادن اعضا، در حال برنامه‌ریزی هستند.

پیش‌بینی می‌شود با ادامهی تحولات صنعت و سازگاری با تقاضاهای متغیر مصرف‌کنندگان، سال ۲۰۲۴ چشم انداز یک دوره تحولی برای صنعت رسانه‌ را نوید می‌دهد و با نقش‌آفرینی بازیگران اصلی مانند دیزنی، اپل و آمازون که حرکات قابل توجهی برای ورود به عرصه ورزش را انجام می‌دهند، و در کنار آنها نتفلیکس نیز راهکار‌های خود را پوشش ورزشی زنده ارائه می دهد، برگ برنده این صنعت در دست کسانی خواهد بود که روی نیازهای آینده کاربران حساب باز کرده باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا