ایمانی خوشخو و سلطانی امضا کردند
توسعه فناوری‌های نرم ایران با امضای تفاهم نامه مهم

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک ملی علوم، فناوری نرم و صنایع فرهنگی با شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام، راه توسعه فناوری‌های نرم را برای فعالان و بازیگران حوزه اقتصاد خلاق هموار می سازد. این تفاهم‌نامه صبح امروز در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تلکام ایران به امضای دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک یادشده و مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات رسید.

به گزارش سیناپرس، رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این همکاری مشترک در آینده نزدیک می‌تواند پشتوانه علمی و مدیریتی  پارک علم و فناوری نرم برای توسعه فناوری‌های نرم باشد.

محمدحسین ایمانی خوشخو تاکید کرد: امروزه فناوری های نرم یکی از محورهای مهم توسعه کشورها است و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی است که در این زمینه به طور گسترده‌ای فعالیت می‌کند و به پشتوانه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مهم علمی کشور بسیاری از شرکت‌ها و موسسات خلاق و دانش‌بنیان در این پارک فعالیت می‌کنند.

وی افزود: خوشحالیم که در این همکاری مشترک بین شرکت مخابرات ایران و پارک در آینده نزدیک می‌توانیم با پشتوانه علمی و مدیریتی بیشتر در خدمت توسعه فناوری‌های نرم که یکی از شاخه‌های مهم ارتباطات در دنیاست، باشیم.

ایمانی خوشخو با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی گفت: در این بازدید بر سرهمکاری مشترک  اشاره شد و ما امروز شاهد امضای این تفاهم‌نامه هستیم و برمبنای مفاد این تفاهم‌نامه  شرکت‌های مستقر در پارک می‌توانند از توانمندی‌های تخصصی شرکت‌مخابرات بهره ببرند و نیازهای مرتبط با فناوری نرم را مسیر در این شرکت برآورده کنند.

ایمانی خوشخو افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه در راستای پیشرفت کشور و در گام دوم حیات طیبه انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب ترسیم نموده‌اند، اتفاق مهم و اثرگذاری باشد‌.

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات نیز اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را آغاز کردیم که اکنون در تمام استان‌های کشور به ثمر رسیده است و مشغول ارائه خطوط پر سرعت به مردم هستیم.

او تصریح کرد: پس از یک دوره کار مطالعاتی روی موضوعات مختلف و با توجه به برنامه‌های کلان دولت و به خصوص برنامه هفتم که تبیین و تصویب شده است، موضوع «نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال» را در پایان سال ۱۴۰۲ شروع کرده‌ایم و امضای تفاهم‌نامه با پارک ملی علوم، فناوری نرم و صنایع فرهنگی هم در راستای نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال صورت می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در کار جهادی پیشتاز است و همچنین وظیفه پارک علوم و فناوری نرم، کار بر روی فناوری‌های نرم است و این فناوری‌ها می‌تواند سرویس‌ها و خدمات متنوعی را برای مردم به ارمغان بیاورد و هم برای جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری نرم و هم برای شرکت مخابرات آورده‌هایی را داشته باشد و همه می‌توانند از امکانات این تفاهم‌نامه بهره ببرند.

سلطانی افزود: شرکت مخابرات با توجه به گستردگی و مشتریان خوبی که دارد، از این طرح حمایت می‌کند و امیدواریم که در آینده بتوانیم کارهای شاخصی را در این زمینه انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا