گسترش همکاری علمی دانشگاه های لرستان و کربلا

رئیس دانشگاه لرستان گفت: گسترش همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا ضروری است.

به گزارش سیناپرس، علی نظری در نشست مشترک گسترش همکاری دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با دانشکده کشاورزی دانشگاه کربلا به‌صورت مجازی برگزار شد،  در سخنانی، ایجاد بسترهای مقدماتی برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات علمی، پژوهشی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه کربلا را در راستای ارتقای سطوح بین‌المللی دو دانشگاه دانست.

وی افزود: مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا بایستی با اهتمام هر دو طرف به مرحله اجرای کامل برسد.

رئیس دانشگاه لرستان بر انجام تحقیقات مشترک مسئله‌محور، پایان‌نامه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارها و همایش‌های معتبر مشترک تاکید کرد.

دانشگاه کربلا در حوزه علوم منابع طبیعی برنامه‌های تحقیقاتی متنوعی دارد

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه کربلای عراق گفت: دانشگاه کربلا در حوزه علوم منابع طبیعی برنامه‌های تحقیقاتی متنوعی دارد، برخی از برنامه‌های تحقیقاتی عبارتند از مطالعات زیست‌شناسی و تنوع زیستی که شامل بررسی گونه‌های حیات وحش، گیاهان، جانوران و اکوسیستم‌های مختلف در مناطق محیطی کربلا و مناطق اطراف آن است.

پرفسور عدنان تامر، مدیریت منابع آب را شامل مطالعات در زمینه مدیریت پایدار منابع آب، بهینه‌سازی استفاده از آب، حفظ کیفیت آب و مشکلات مرتبط با بحران آب و خشکسالی است را از جمله برنامه‌های تحقیقاتی دانشگاه کربلا برشمرد و گفت: هم‌چنین محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی که شامل بررسی تأثیرات فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست، حفاظت از منابع طبیعی مانند جنگل‌ها، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده، مدیریت پسماندها و کاهش آلودگی محیطی است نیز از دیگر برنامه‌های تحقیقاتی این دانشگاه است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد همکاری‌های علمی بین دانشکده منابع طبیعی  دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا در خصوص تحقیقات مشترک، تبادل اساتید و دانشجویان، تبادل اطلاعات و منابع، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها و به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی، برنامه‌های تحصیلی مشترک اتفاق بیفتند.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا