تلاش کنیم پرچم‌داری‌ علمی کشور از دست نرود

رییس پژوهشگاه رویان یا بیان اینکه در سالیان گذشته موقعیت خوبی در منطقه به دست آوردیم، ولی کشورهای منطقه نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده‌اند، گفت: باید توجه داشته باشیم که دیگران ننشستند و باید تلاش کنیم تا پرچم‌داری‌ ما که با زحمت به دست آمده، استمرار پیدا کند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی رویان که امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، با اشاره به برگزاری سالانه جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان، گفت: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تلاش دارد در این فضایی که ناامیدی منتشر می‌کند، فضای پرنشاطی و امیدبخشی را بین محققان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران پژوهشگاه رویان، افرادی هستند که در مجامع علمی پذیرفته می‌شوند، گفت: زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی اهداف بلندی در پیش داشتند و جشنواره رویان و کنگره‌های رویان از تلاش‌های ایشان بوده است. در این نشست‌های علمی که هر ساله برگزار می‌شود، موضوعات روز علمی به بحث گذاشته می‌شود و ویترینی برای پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور است که آخرین دستاوردهای علمی خود را به بحث بگذارند.

شاهوردی خاطر نشان کرد: این نشست‌های علمی بوده که باعث شده ارتباط خوبی بین جامعه بین‌المللی و علمی کشور ایجاد شود و در عرصه بین‌المللی به پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های درمان ناباروری، سلول درمانی، بیوتکنولوژی و … به چشم خوبی نگاه می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های رویان در عرصه پزشکی تولید مثل در سه دهه گذشته، گفت: این پژوهشگاه در انتشار مجلات علمی حوزه تولید مثل و همچنین تربیت نیروی انسانی کشور، جایگاه خوبی دارد. این نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها در کشور ما به خوبی آماده شده است. 

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در مورد جایگاه علمی ایران گفت: بررسی جایگاه مراکز علمی مختلف در دنیا بر اساس مقالات علمی منتشر شده نشان داده که مراکز علمی ایران از جمله پژوهشگاه رویان جایگاه خوبی دارند. یکی از پژوهشگران ما رتبه ۵ را در عرصه ناباروری مردان به دست آورده است.

وی با تأکید بر اینکه استعداد در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های ما وجود دارد، اظهار کرد: لازمه موفقیت بیشتر این است که این موقعیت و موفقیت‌ها ما را گول نزند و ما جایگاه خودمان را ارتقاء دهیم. 

شاهوردی تاکید کرد: اگر احساس کنیم جایگاه خوبی داریم و از تلاش دست بکشیم، با وجود مشکلاتی که در این مسیر داریم، از کشورهای دیگر عقب می‌افتیم. 

وی ادامه داد: در سالیان گذشته موقعیت خوبی در منطقه به دست آوردیم، ولی کشورهای منطقه سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه از محققان و مراکز تحقیقاتی خارج از کشورشان استفاده می‌کنند و ما به پژوهشگران و امکانات کشور خودمان تکیه داریم، گفت: با این حال باید توجه داشته باشیم که دیگران ننشستند و باید تلاش کنیم تا پرچم‌داری‌ ما که با زحمت به دست آمده، استمرار پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا