موفقیت دو دانشجو در تولید محصول کلاژن ساز در استان گلستان

دبیر انجمن علمی دانشگاه کشاورزی، منابع طبیعی گرگان با اشاره به موفقیت دانشجویان در تولید محصول کلاژن سازی با پرورش حلزون، گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از ظرفیت دانشگاهی در جهت توسعه کارآفرینی ورود پیدا کنند.

مصطفی عالی‌پور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت واقع در پردیس دانشگاهی بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این انجمن موفق شد در حوزه پرورش حلزون فعالیت داشته باشد و در این حوزه دو دانشجو در حیطه‌های مختلف برای تولید این محصول  فعال شدند.

وی افزود: از حلزون به دلیل کلاژن سازی برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت اما در سایر کشورها کاربردهای دیگر هم دارد.

عالی‌پور به واردات بی‌رویه محصولات آرایشی و زیبایی به کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه محصول کلاژن ساز در داخل با توانمندی دانشجویان بومی ساخته شده است باید بازار با این محصول تولید داخل اشباع شود.

این دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگان با اعلام اینکه پرورش حلزون‌ کار راحتی است، اظهار کرد: جنسیت نر و ماده حلزون هر دو تخمگذارند، ۶ ماه بعد از تولد در هر ماه ۳۰۰ تخم می‌گذارند؛ سن هر یک به ۱۵ سال می‌رسد.

وی ادامه داد: همزمان با تولید این حیوان، فروش نیز در دستور کار قرار می‌گیرد که دو دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگان از سال گذشته توانستند فروش خوبی از بابت محصول کلاژن ساز داشته باشند.

عالی‌پور با بیان اینکه دانشجویان در جهت تولید و فروش حلزون باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین با وجود امکانات و مکان هزینه کمتری در بر خواهد داشت و دانشجو با توجه به حضورش در آن‌جا دسترسی به این محصول برایش راحت‌تر خواهد بود.

 علی پور به علاقمندان پرورش حلزون توصیه کرد، بازاریابی فروش حلزون در هر زمینه‌ای فراهم است البته در داخل کشور بازار تضمینی خرید و فروش حلزون وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا