رونق گردشگری گلستان با 180 روستای جذاب

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۱۸۰ روستای این استان شمالی مستعد توسعه گردشگری و آماده ایجاد تفرجگاه و بوم‌گردی است.

سیدکمال محب‌حسینی عصر دوشنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان، افزود: در این راستا تفاهم‌نامه صدور موافقت‌نامه و پروانه برای ایجاد زیرساخت گردشگری استان میان قرارگاه جهادی وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شده است.

به گفته وی طی ۲ سال اخیر نیز برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، ۶۳ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: با توجه به این که پنج دهک نخست استان، روستایی هستند برای تحول درآمد آنان طرح توسعه و پیشرفت این جامعه هدف طی ۲ سال اخیر به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در این استان مدل توسعه و پیشرفت اقتصادی در ۱۱۰ روستا در دستور کار قرار گرفته که اکنون اجرای آن با بهره‌گیری از ۶ روستای موفق در حال افزایش است.

به گفته وی روستاهای وامنان آزادشهر در حوزه باغبانی زعفران، عطاآباد آق‌قلا در حوزه تولید مبل و پنج پیکر شهرستان ترکمن در حوزه فروش پارچه روستاهای موفق توسعه اقتصادی گلستان هستند.

محب حسینی گفت: ۴۶۳ طرح توسعه روستایی گلستان با هزینه هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۴۰ طرح جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا تدارک دیده شده که در مناطق روستایی استان برگزار خواهد شد.

استان گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷۰ هزار نفر آن معادل ۴۷.۵ درصد، روستایی بوده و در بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا