همایش ملی آموزش فیزیک ایران در مشهد آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش در پیام خود به این همایش نوشت: آموزه های دینی و جهانی به دو بعد علمی و تربیتی آموزش تاکید دارند و آموزش فیزیک با دارا بودن این ابعاد نقش مهمی در نظام آموزش ملی کشور ایفا می کند. 
علی اصغر فانی افزود: بی تردید این رخداد ملی جلوه ای از مشارکت واقعی آموزش و پرورش، انجمنها و سایر دستگاهها در جهت بهبود و ارتقا رویکردها و رویه های آموزشی در کشور است. 
وی گفت: برگزاری این همایش ملی مقارن با هفته دولت با توجه به ماهیت فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به توجه، تامل و تمرکز ویژه ای نسبت به حوزه تعلیم و تربیت کشور نیازمند است.
رئیس مرکز سنجش و ارزیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم از وضعیت تدریس فیریک انتقاد و بیان کرد: فیزیک علم شناخت جهان است نه دانش اندازه گیری لذا باید در تدریس این علم به مفاهیم اصلی فیزیک پرداخته شود. 
عبدالرسول عمادی افزود: به دانش آموزان اجازه سئوال کردن و وارد شدن به مفاهیم فیزیک را نمی دهیم در حالی که تامل در مفاهیم فیزیک باعث پژوهش در این علم می شود. 
سیدجوادحسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم محورهای کنفرانس را شامل ایجاد انسجام بین معلمان و استادان فیزیک، ارتقاء فرصت هم اندیشی متولیان تدریس و دانش حرفه ای معلمان فیزیک، فراهم سازی زمینه پژوهش و استفاده از پژوهشها، تجارب جهانی و ملی درباره آموزش این درس در مدارس اعلام کرد. 
دبیر همایش ملی آموزش فیزیک ایران نیز گفت: این همایش شامل پنج بخش سخنرانی، ارائه مقاله، پوستر، کارگاه آموزشی و میزگرد تخصصی است. 
سید نعمت عبدی افزود: از 280 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 38 اثر به صورت مقاله و 40 اثر در قالب پوستر ارائه خواهد شد. 
وی ادامه داد: از میان 27 کارگاه آموزشی و آزمایشگاهی نیز 10 مورد برای ارائه برگزیده شد و همچنین سه میزگرد تخصصی برای بررسی چالشهای تدریس فیزیک در کشور به ویژه در پایه دهم تشکیل می شود. 
هفدهمین همایش ملی آموزش فیزیک به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت اتحادیه انجمنهای علمی و آموزشی معلمان فیزیک و دانشگاه فرهنگیان تا اول شهریور ماه در مشهد ادامه دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا