اثرات توافق ایران و عربستان در گشایش فعالیت های صنایع فرهنگی

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: قطعا برقراری هر نوع روابط بین المللی در سطح کشورها، سازمان ها و نهادها، گشایشی در فعالیت های حوزه های مختلف از جمله حوزه صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد خواهد کرد.

دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به توافقات بین المللی در پیشبرد و پیشرفت حوزه های مختلف ملی به خبرگزاری سیناپرس گفت: پیرو سفر و بازدیدی که رئیس جمهور از کشور چین و یکی از پارک های علم و فناوری به عمل آورد، پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، نامه ای رسمی از پارک علمی ژونگ گوان سون چین به منظور بهره مندی از ظرفیت ها و تبادل تجربیات و انجام همکاری علمی و فرهنگی با یکدیگر دریافت کرد.

وی افزود: اکنون رایزنی هایی با این پارک انجام شده و امیدواریم سال آینده بتوانیم همکاری هایی بامهمترین پارک پکن در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق داشته باشیم. به نظر می رسد که ظرفیت استفاده از پارک های علم و فناوری در سطح بین المللی می تواند کمک بزرگی به دولت باشد.

نبیونی در پاسخ به این سوال که آیا توافق میان ایران و عربستان می تواند گشایشی در پیشبرد اهداف حوزه های مختلف به خصوص فناوری های نرم و صنایع خلاق فراهم کند یا خیر؟ اظهارداشت: قطعا برقراری هر نوع روابط بین المللی در سطح کشورها، سازمان ها و نهادها می تواند گشایش بسیاری از فعالیت ها باشد. به طبع توافقی که اخیرا میان ایران و عربستان به واسطه و دخالت کشور چین اتفاق افتاده است، می تواند نتایج مثبتی در سطح بین المللی و حتی در سطوح ملی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که بخش خصوصی احساس کند که این روابط در سطح بین المللی بهبود پیدا کرده است، مسیر تولید و بازاریابی اش را توسعه خواهد داد. به نظر می رسد با انجام چنین توافقی نسبت به گذشته شرایط بهتری برای خود متصور باشیم.

معاون پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی یادآورشد: اکنون واکنش کشورهای مختلف را نیز نسبت به این توافق نامه مشاهده می کنیم، از اینرو هرچقدر زودتر بتوانیم این توافق ها را در جامعه و در سطح بین المللی،جامع عمل بپوشانیم، اثرات مثبت آن را در آینده زودتر احساس خواهیم کرد.

گفتگو: فرزانه صدقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا