بازگشت دوباره کشورهایی آسیا به عرصه تولید موبایل

شهر بارسلونا این روزها میزبان بزرگترین رویداد جهان فناوری های تلفن همراه بوده و از روز گذشته کنگره جهانی موبایل (MWC) به طور رسمی در اسپانیا آغاز به کار کرده است. گزارش های رسمی این رویداد نشان می دهد: کشورهای آسیایی مجددا در عرصه این فناوری به صف مقدم بازگشته و این کنگره شاهد بازگشت قوی شرکت ‌کنندگان قاره کهن است.

به گزارش سیناپرس، کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونای اسپانیا در حال برگزاری است و سازمان ‌دهندگان این کنگره اعلام کردند که از میان حدود ۸۰ هزار فرد از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه که انتظار می‌رود در این رویداد شرکت کنند، حدود ۵ هزار نفر فقط از چین ثبت نام کرده ‌اند. این افزایش حضور شرکت ها و کارشناسان چینی در کنگره فوق احتمالا به دلیل لغو محدودیت های سفر ناشی از همه گیری کرونا در این کشور است که از ابتدای سال جاری میلادی شروع شد.

گفتنی است، نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳، که بیش از ۲ هزار غرفه ‌دار با جدیدترین محصولات خود برای نمایش جدیدترین نوآوری‌ های فناوری در صنعت موبایل  در آن حضور دارند، تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. این رویداد در مرکز نمایشگاهی Fira Gran Via  شهر بارسلونا برگزار می شود.

در این کنگره علاوه بر غول های جهان تلفن های همراه از جمله سامسونگ و اپل، شرکت های آسیایی دیگری مانند  آنر، شیائومی و وان پلاس و همچنین شرکت قدیمی اروپایی نوکیا تعدادی گوشی هوشمند جدید از جمله گوشی های تاشو و شارژ سریع را روانه بازار خواهد کرد. بررسی های فنی نشان می دهد: غول فناوری چینی هوآوی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد بزرگتر شده است.

به گفته برگزارکنندگان این کنگره جهانی، نمایشگاه امسال با موضوع Velocity ، پنج سمینار کلیدی با تمرکز بر حوزه های 5G، Reality+، OpenNet، FinTech و Digital Everything برگزار خواهد کرد.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان می ‌توانند نگاهی اجمالی به قطار کپسولی فوق سریع که می ‌تواند روی ریل با حداکثر سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند انداخته و همچنین از جدید ترین ربات‌های جراحی، هوش مصنوعی و سایر فناوری های این حوزه نیز در نمایشگاه فوق رونمایی خواهد شد.

این دومین کنگره جهانی موبایل از دوران پس از همه گیری کرونا محسوب می شود و دارای اهمیت زیادی است زیرا این رویداد در طول همه گیری کووید ۱۹ برگزار نشده بود.

به گزارش سیناپرس، در حالی که پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان در رویداد امسال بسیار بیشتر از سال ۲۰۲۲ باشد، هنوز هم مشارکت کمتر از سطح رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ خواهد بود و بعید است رکورد دوران پیش از همه گیری در سال جاری شکسته شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا