برگزاری دوره آموزشی جامع دست‌ورزی با تخمک و جنین موش

معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، دوره آموزشی جامع “دست‌ورزی با تخمک و جنین موش: از بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک تا انجماد جنین‌های حاصله” را در جزیره کیش برگزار می‌کند.

دوره آموزشی جامع “دست‌ورزی با تخمک و جنین موش: از بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک تا انجماد جنین‌های حاصله” به مدت ۴ جلسه از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در مرکز آموزش‌های بین‌الملل پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی، ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بیولوژی تولیدمثل، دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مرتبط با زیست شناسی، بیوتکنولوژی، علوم آزمایشگاهی است و هدف از برگزاری آن، ارائه مهارت‌های عملی در زمینه دست‌ورزی، بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک و انجماد جنین‌های حاصل از آن و همچنین آشنایی با مراحل مختلف رشد جنینی در موش است.

سرفصل‌های آموزش تئوری این دوره شامل: فولیکولوژنز؛ اسپرماتوژنز؛ لقاح و مراحل مختلف تکوین جنین؛ اصول انجماد-ذوب و معرفی روش‌های مختلف انجماد، و سرفصل‌های آموزش عملی شامل: آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی و نحوه استریل کردن؛ قطره‌گذاری؛ پیپت‌کشی؛ هندلینگ؛ تشریح موش ماده و خارج کردن تخمدان و بلوغ آزمایشگاهی؛ استحصال دم اپیدیدیم و ظرفیت‌یابی اسپرم؛ لقاح آزمایشگاهی؛ انجماد شیشه‌ای تخمک و جنین با استفاده از کرایوتاپ؛ ذوب تخمک و جنین‌های منجمدشده؛ نحوه ذخیره‌سازی نمونه‌ها برای مدت طولانی هستند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره آموزشی جامع می‌توانند به وب‌سایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۳۵۶۲۳۲۳ و ۲۳۵۶۲۴۵۱ -۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

برگزاری دوره آموزشی جامع "دست‌ورزی با تخمک و جنین موش"

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا