استفاده از LTE برای کنترل راه دور پهپادها

یکی از شبکه های اصلی ارائه دهنده شبکه در آمریکا به نام AT&T به تازگی بیان کرده است که در همکاری با کمپانی اینتل از شبکه های اینترنت همراه LTE برای پرواز پهپاد ها در ارتفاع های بسیار بالا استفاده خواهد کرد. این همکاری نشان خواهد داد که چگونه شبکه های داده ای مستقر بر روی زمین برای تماشای آنلاین ویدیو ها و مشاهده اطلاعات پرواز این پهپاد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر پرواز پهپاد ها در ارتفاعات بالا و به دور از مسیر دید چشم، عملیاتی خطرناک محسوب می شود که می تواند تصادفات و صدمات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال استفاده از شبکه های LTE در این زمینه می تواند بسیار کارآمد واقع شود

بر اساس اظهارات شرکت AT& T، این ابتکار عمل ممکن است به حل چالش های بسیار زیادی در این زمینه منجر شود. از این چالش ها می توان به نگرانی ها درباره امنیت و ایمنی، ارتباطات در زمان واقعی (اصطلاحی در علوم کامپیوتر و رسانه که به همزمان بودن ارسال دستور و انجام آن توسط ماشین اشاره دارد) و امکان پیشگیری از برخورد با سایر هواپیماهای سرنشین دار نام برد. علاوه بر این نیز این طرح قابلیت های بسیاری برای گسترش در آینده ای نه چندان دور را دارد زیرا توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده به تصویب رسیده است.

در حال حاضر پرواز پهپاد ها در ارتفاعات بالا و به دور از مسیر دید چشم، عملیاتی خطرناک محسوب می شود که می تواند تصادفات و صدمات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال استفاده از شبکه های LTE در این زمینه می تواند بسیار کارآمد واقع شود و به تهیه ویدیویی با کیفیت بسیار بالا از پرواز پهپاد در مسیر های بسیار طولانی منتهی گردد.

به احتمال زیاد و با به کار گیری این فناوری های جدید و تلفیق آنها با یکدیگر آینده تجاری پهپاد ها بسیار روشن خواهد بود و از آنها در کاربری های بسیار زیادی مانند کشاورزی و تحویل کالا استفاده خواهد شد.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا