توسعه پایدار سلامت سیستان و بلوچستان با استفاده از مشارکت‌ های اجتماعی

در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت ‌های مردمی و مدیرکل سازمان‌ های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، بر اهتمام وزارت بهداشت در توسعه پایدار سلامت سیستان و بلوچستان و تقویت زیرساخت‌ های بهداشتی در این استان، تاکید شد.

دکتر سعید موحد، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایرانشهر در دیدار با مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت‌های مردمی و مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، گزارشی درخصوص شاخص‌ های بهداشتی و زیرساخت‌ های دانشگاه ارائه داد وخواستار حمایت وزارت بهداشت از پروژه ‌های سلامت ‌محور با استفاده از ظرفیت‌ های خیّرین و مشارکت‌های مردمی شد.

در ادامه این دیدار، شهلا میرلاشاری، مسئول مشارکت ‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه مشارکت‌ های اجتماعی دانشگاه، به تشریح فعالیت‌ های نوآورانه، ابتکاری و در حال اجرا و آینده دانشگاه در زمینه مشارکت‌ های اجتماعی پرداخت.

مهندس محمودی، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین سلامت و مشارکت ‌های مردمی نیز در این نشست، ضمن تقدیر از عملکرد حوزه مشارکت ‌های اجتماعی، گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت توجه به استان‌ های محروم از نظر شاخص ‌های بهداشتی و تقویت زیرساخت ‌های مورد نیاز است تا بتوان در این زمینه از چهره این استان‌ ها محرومیت ‌زدایی کرد.
 
وی با اشاره به عملکرد مطلوب نمایندگی سمن‌ های ملی مستقر در سرای سمن‌ های سلامت مکران، افزود: نشستی با حضور ریاست دانشگاه و مدیران عامل انجمن ‌های ملی در وزارت بهداشت برگزار و از خدمات آنان تقدیر و تشکر خواهد شد. البته باید بکوشیم از سایر ظرفیت‌ ها در حوزه مشارکت‌ های اجتماعی به ویژه خیّرین به خوبی بهره ببریم.

محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت نیز در پایان ضمن تشکر از نگاه ویژه رییس دانشگاه به حوزه خیّرین و سازمان ‌های مردم‌ نهاد، عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار سلامت، باید پنل ویژه‌ ای با همراهی دانشگاه ‌های علوم پزشکی زاهدان و زابل برای تقویت زیرساخت‌ های بهداشتی استان سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت خیّرین سلامت طراحی کنیم.

وی یادآور شد: باید با ارتباط گیری منسجم و برنامه‌ریزی‌شده زمینه ورود خیرین خارج کشور نیز فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا