بهره مندی ۵۲۰۰ سرباز از طرح سرباز مهارت

۵۲۰۰ سرباز از آموزش های طرح سرباز مهارت در جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان؛ عباس صفدری رییس این واحد سازمانی از آموزش 5200 نفر از کارکنان وظیفه مراکز مختلف نظامی استان اعم از نیروی انتظامی، مرزبانی و ارتش در قالب طرح سرباز مهارت در 8 ماه نخست سال جاری خبر داد.

رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوره آموزشی سرباز مهارت، در قالب آموزش مهارت عمومی چهارگانه شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان 12 ساعت ، «آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی» به میزان 24 ساعت ، «آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق و سواد مالی» به میزان 8 ساعت، «آشنایی مقدماتی با سواد رسانه در فضای مجازی» به مدت 4 ساعت جمعاً به مدت 48 ساعت بصورت حضوری و مکاتبه ای برگزار می شود.

شرکت کنندگان در دوره مهارت‌های زندگی با مفاهیمی مانند آشنایی با مهارت خودآگاهی، مهارت ارتباط مؤثر و روابط بین فردی، مدیریت هیجان و مقابله با استرس، مهارت تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های تفکر خلاق و حل مسئله، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت همدلی و مبانی ازدواج آشنا شده و این دوره را گذراندند.

کارکنان وظیفه در دوره آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق و سواد مالی با موضوعاتی از قبیل آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آشنایی با تشکیلات قوه قضائیه در ایران، حقوق کاربردی ، سواد مالی، خدمات بانکی ، اهمیت برنامه ریزی مالی ، تعریف ضمانت، شاخه های بانکداری الکترونیک و… آشنا شده و  در دوره آشنایی مقدماتی با سواد رسانه در فضای مجازی مباحثی همچون آشنایی با فرصت های فضای مجازی و سواد رسانه ای، شبکه های اجتماعی مجازی، دولت الکترونیک، آسیب ها و تهدید های فضای مجازی، کلاهبرداری رایانه ای و انواع آن، نشر اکاذیب در فضای مجازی و.. آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

همچنین شرکت کنندگان در دوره مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی با مفاهیمی مانند کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه‌ریزی شغلی، اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب‌وکارها، آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد، آشنایی با مهارت‌های بازاریابی و فروش، آشنایی با قوانین و مقررات کسب‌وکار آشنا شده و این دوره را سپری نموده اند.

لازم به ذکر است در این دوره ها کارکنان وظیفه از محتوای آموزشی چاپ شده در قالب کتاب آشنایی با مهارت های زندگی ، اشتغال و کارآفرینی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در بخش غیرحضوری و مکاتبه ای نیز استفاده نموده و در پایان در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره و ارزیابی تکمیلی، موفق به دریافت گواهینامه آموزشی خواهند شد.

صفدری در خاتمه افزود: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان  اجرا می شود و هدف از برگزاری این دوره ها مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.

گفتنی است دوره های آموزشی سرباز ماهر در استان سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان و مراکز آموزش رزم مقدماتی در استان توسط جهاددانشگاهی برگزار شده و از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس شیوه نامه جدید و به مدت 70 ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا