با ده دقیقه پیاده روی سریع روزانه بیشتر عمر کنید

به گزارش سیناپرس، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند  ۱۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش یا پیاده روی سریع در روز، میزان مرگ و میر سالانه را کاهش می دهد. این میزان برای ده دقیقه ورزش، ۷ درصد کاهش مرگ و میر، ۲۰ دقیقه ورزش، ۱۳ درصد و ۳۰ دقیقه ورزش ۱۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

در این تحقیق افراد ۴۰ تا ۸۵ ساله از شتاب سنج روی کمر خود استفاده کردند. پژوهشگران این تیم مطالعاتی در این رابطه گفتند: طی این مطالعه، ما از اندازه‌ گیری ‌های شتاب ‌سنج برای بررسی ارتباط فعالیت بدنی و مرگ و میر در یک نمونه مبتنی بر جمعیت از بزرگسالان استفاده کردیم.

این یافته ها از اجرای استراتژی های مبتنی بر شواهد برای بهبود فعالیت بدنی بزرگسالان و کاهش مرگ و میر بالقوه پشتیبانی می کند.به گزارش سیناپرس،  گفتنی است این مطالعه به وضوح  نشان می دهد که افزودن ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی در هر روز منجر پیشگیری از صدها هزار مرگ زودرس در سال می شود.

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعه، داوطلبان به طور متوسط به مدت ده سال ردیابی شده و در این مدت ۱۱۶۵ مورد مرگ اتفاق افتاد. محققان برای بررسی دقیق آمار و سطح سلامت افراد، از یک تکنیک آماری به نام PAF  یا کسری قابل انتساب جمعیت استفاده کردند. 

در گزارش پایانی این پژوهش عنوان شده است: مطالعات قبلی نشان می ‌دهد که می‌توان سالانه از تعداد قابل توجهی از مرگ‌ ها با افزایش سطح فعالیت بدنی جمعیت جلوگیری کرد. با این حال، تخمین‌های قبلی روی نمونه‌ های محدودی تکیه کرده و از داده‌های فعالیت بدنی گزارش ‌شده توسط خود فرد استفاده کرده بودند.

باید توجه داشت که ورزش به کاهش وزن افراد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.  ورزش همچنین با افزایش جریان خون در مغز از زوال عقل محافظت می کند.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان این تحقیق خاطرنشان می ‌کنند: این اولین مطالعه ‌ای است که تعداد مرگ ‌های قابل پیشگیری از طریق فعالیت بدنی را با استفاده از اندازه‌ گیری‌ های مبتنی بر شتاب‌ سنج در میان بزرگسالان آمریکایی تخمین می‌ زند و در عین حال می‌ دانیم که افزایش فعالیت ممکن است برای همه امکان‌پذیر نباشد.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا